1

Onderwerp: Patidess-vanille door bc om af te smeren?

Omdat dit (volgens mij) meer bij het bekledingsproces hoort plaats ik dit hier.

Ik wil mijn taart graag afsmeren met zelfgemaakte botercreme 1:1 en daardoor een Patidess smaakje omdat ik botercreme alleen niet lekker vind.

Kan ik de Patidess vanille daarvoor gebruiken of zijn de pitjes een probleem om de bekleding mooi strak te krijgen? Of is het te vloeibaar misschien?

De bc mix van de webshop durf ik niet te gebruiken omdat ik bang ben dat de marsepein die erover gaat dan te vochtig zal worden en smelten.

2

Re: Patidess-vanille door bc om af te smeren?

Misschien is een klein beetje vanille essence of citroen essence een idee?

Ik heb trouwens wel eens afgesmeerd met meringue botercreme met patidess erdoorheen maar dat was mandarijn. Vanille'pitjes' zijn niet zo grof toch?

3

zitten er pitjes in patidess???

Dan zou ik idd essence gebruiken. Heb je ook veel minder van nodig, dus minder vocht in je bc. Kan gewoon hoor!! Ik doe het ook wel eens en nooit problemen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Patidess zitten toch geen pitjes in? Heb hier de citroen en banaan staan, maar echt geen pitjes hoor!
De smaakstoffen van Lorann kun je ook heel goed gebruiken!

5

ik heb door de bc 2 theelepeltjes vanille essence gedaan en is heerlijk geworden,daar kan je natuurlijk andere smaakjes essence ook voor gebruiken

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

6

In de webshop staat bij Patidess Vanille: heerlijke vanille smaak met vanille pitjes.

Ik ging er ook vanuit dat dat van die fijne zwarte puntjes zijn. Maar dacht zal het toch voor de zekerheid eens vragen voor ik het bestel.

Heb op het forum wel gelezen dat in Patidess bosvruchten bvb wel pitjes zitten die reliëf kunnen veroorzaken onder je fondant/marsepein.

7

Karin09 schreef:

Patidess zitten toch geen pitjes in? Heb hier de citroen en banaan staan, maar echt geen pitjes hoor!
De smaakstoffen van Lorann kun je ook heel goed gebruiken!

Ik had framboos ooit, dit kon mooi eerst door de theezeef om pitjes eruit te halen  :(

8

Bij de praline smaak was dat ook zo. Ook niet echt geschikt om glad mee af te smeren.

Maar vanille pitjes zijn veeel kleiner dus denk dat het geen probleem is. Maar essence is wel handiger denk ik.  :)

9 Laatst bewerkt door Viooltje83 (19-12-2010 12:24)

Bedankt voor de reacties.

Heb ondertussen Patidess vanille en passievrucht besteld. Blijkbaar zijn de smaakstoffen van dit merk erg geliefd op het forum dus wilde er zeker eens uitproberen.

Alles om mijn bc lekkerder te maken want gewoon een hap boter, nee.  :P

10

De pitjes in de vanille Patidess zijn zo klein, dat zijn meer kleine zwarte minipuntjes, die zie je echt niet door je fondant of marsepein heen. Ik smeer hier heel vaak mee af, overigens ook met de FC botercrememix, nog geen last van smelten gehad.

groetjes el

11

Hey!
De vanille-pitjes zijn inderdaad ielie-ielie vanille zaadjes, hahahha!
En je ziet er helemaal niets van terug hoor, ik maak geregeld een grote voorraad merenque botercreme met vanille van Pattides erdoor: heerlijk! En je ziet er echt helemaal niets van bij het afsmeren.... En tot nog toe ook geen smeltende taarten!

Groetjes Marieke
"Als je het niet vriendelijk kunt zeggen, zeg dan maar niets."

12

Praline-Patidess (die jammer genoeg niet meer te krijgen is  :s ) en vruchten hebben idd vaak pitjes. Die doe ik ook nooit door de 1:1. Maar de vanille wel hoor!  :Y