Re: wie weer de how to van de kerstvrouw
Voor de link zie mijn bericht in
Laten we nou niet zo geheimzinnig doen, we kunnen elkaar beter helpen.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » wie weer de how to van de kerstvrouw
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Voor de link zie mijn bericht in
yakefrank schreef:Voor de link zie mijn bericht in
Helemaal mee eens maar is het wel altijd helpen?
Ik kan een how to van de koekjes die we bij Annelies hebben gemaakt plaatsen, omdat ik in haar testgroepje zat maar ook omdat het een 'oude' techniek is... Heeft het dan voor Annelies nog wel zin om haar workshop verder te ontwikkelen? Wie help je dan?
Hetzelfde geldt voor het theeservies van De Suikertante... Ja, er staat op internet een how to, en hetzelfde geldt voor het maken van antieke huisjes en zo kan ik door gaan...
Ik blijf erbij dat ik de dames/heren die (mede) afhankelijk zijn van het inkomen uit workshops geen brood uit de mond wil stoten.
Als Wendy de link van de Kerstvrouw had geplaatst. Prima! - Da's een beetje het Yakefrank en Wavy-verhaal.
Akire ik ben het helemaal met je eens.
Als de "uitvinder" het zelf plaatst prima, maar wij zijn niet de aangewezen personen.
En dat heeft niets te maken met helpen of niet willen helpen.
Dank. Jij snapt het. He, he... ben ik toch niet alleen.
Als de "uitvinder" het zelf plaatst prima, maar wij zijn niet de aangewezen personen.
Yakefrank plaatst hier toch geen link van een howto van Wendy's taart?
Ik weet eerlijk gezegd echt niet welke taart er eerder was, die van Wendy of die van Wilton, maar van beiden lijkt het me meer dan onwaarschijnlijk dat ze het van elkaar hebben afgekeken
Soms zijn er gewoon gelijkgestemden met gelijke idee-en
Voor mij is er echt een enorm verschil tussen het plaatsen van een howto naar aanleiding van een workshop die je gevolgd hebt! en het plaatsten van een howto naar een soortgelijk idee.
En hoewel ik best geloof dat je intentie prima was, Arike, is dat wat jij doet niet niet meer of minder dan dat wat Yakefrank doet, maar dan via een omweg.
En eerlijk gezegd, als ik die Wilton Barbie zie, dan denk ik echt niet "Nou, nu hoef ik nooit meer naar Wendy voor een workshop!"
Punt is alleen als je het verbied, dat je dan ook weer commentaar krijgt. Dat had ik al genoeg gehad, vandaar mijn toestemming voor de wavy how-to van Yakefrank. Daar waren een aantal mensen wel erg blij mee geloof ik
Ik achteraf wat minder, maar goed
o lekker nu krijgt mijn topic vraag een ele andere wending,als ik dadelijk maar niet de boosdoener ben
De barbie van Wilton is uit 1988...
De barbie van Wilton is uit 1988...
dan zal ze nu ongeveer even oud zijn als Mrs Claus!!
o lekker nu krijgt mijn topic vraag een ele andere wending,als ik dadelijk maar niet de boosdoener ben
Das niet mijn bedoeling hoor, ik zag het alleen voorbij komen. Vandaar dat ik even uitleg hoe dat gegaan is, voordat Yakefrank scheve blikken krijgt.
Er staan als het goed is ook smiley's bij, dus zo'n drama zal er toch niet van komen denk ik?
En dat heeft niets te maken met helpen of niet willen helpen.
Je doet nu net alsof Wendy de uitvinder is van deze taart. Dat is niet zo. Zij geeft hier alleen workshops in. Ook Suuz heeft de wave niet uitgevonden, wel geïntroduceerd in Nederland taartland (niet dat zij dit beweren, hoor). Toevallig kwam ik gisteren tijdens het googlen ook de kerstman tegen die Annelies je leert te boetseren als je het niet met een internet howto wilt of kunt. Zou ik daar niet naar mogen verwijzen? Ik vind dit werkelijk flauwekul.
Niet iedereen heeft de mogelijkheid die workshops te volgen. Ik zeg niet dat ze duur zijn, maar het gaat (voor velen) wel om veel geld en onze hobby kost al meer dan genoeg.
EDIT: zojuist zag ik de kerstman weer waarover ik het hierboven heb, ik moet eerlijk zeggen dat het wel een slap aftreksel is van Annelies' voorbeeld.
Nou dat beweer ik wel hoor Niet dat ik de eerste was in de taartenwereld, maar wel dat wat ik doe zelf bedacht heb, zonder voorbeeldjes of les of wat dan ook. Ik kwam maanden later ook nog wel wat varianten tegen inderdaad.
En workshops zijn nou eenmaal duur. Dat moet ook wel, anders kun je er echt niet van rondkomen.
Ik denk dat daarom de meningen ook zo verdeeld zijn. Er is voor beide partijen wel wat te zeggen.
Moeilijk onderwerp....
er zijn er nou eenmaal meiden bij die niet kunnen OF willen betalen en zoeken dat idd op via google waarmee ze ook een stuk verder kunnen komen. dr zijn meiden bij die het gezellig vinden een workshop te volgen in bijzijn van andere baksters puur voor gezelligheid, sfeer en ook nog om wat leren, zelfs na een how to te hebben gelezen/ gezien. Je doet n.l. ook heel wat tips op bij zo'n workshop die je eggie niet krijgt bij een how to, dat moet je dan zelf maar uitfoefelen. wat mij betreft mag je de link plaatsen
sorry maar ik vind een barbie verkleden al mrs claus toch iets heel anders dan mrs claus in de juiste verhouding boetseren. Dus ik vind wel degelijk dat dat Wendy's "uitvinding"is.
Er zit toch echt een wezenlijk verschil in boetseren of een voorgeproportioneerd barbielijfje bekleden.
ik vind dat je op zich best naar een bestaande how to op het net mag verwijzen, maar een how to maken van een workshop die wordt gegeven vind ik toch echt niet kunnen
ik vind dat je op zich best naar een bestaande how to op het net mag verwijzen, maar een how to maken van een workshop die wordt gegeven vind ik toch echt niet kunnen
Wie zegt dit dan? Volgens mij niemand hier, hoor !
Iets met mosterd na de spreekwoordelijke maaltijd
(Daarom bericht verwijderd)
Hoe kunnen jullie mijn schattige vrolijke kerst vrouwke nou vergelijken met dat plastic wilton monster.
Grapje hoor.Tuurlijk was ik niet de eerste die bedacht dat je een kerstvrouw kunt maken.
Maar ik koos dus voor boetseren en geen plastic.
Natuuuurlijk heb ik ook geen moeite met de link naar een wilton site, hihi zo gevoelig ben ik niet hoor.
Kijk als iemand na de workshop hier hem als how to op het net zou vinden, dan ging ik brommen, nu echt niet hoor.
Poeh, wat een opluchting ...
Goed zo Wendy, ik ben trots op je! Heel professioneel!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » wie weer de how to van de kerstvrouw