1

Onderwerp: Glitteren

Hallo,

Ik wil graag een keer mijn marsepein laten glitteren en evt te verven.
Kan het op allerlei kleuren?
Heb al wat dinen gelezen via de zoek functie, maar kom er nog niet helemaal uit.
Ik wil dolgraag wat bestellen via de webshop.
Maar wat, een glitter wat ook eetbaar is?
En wat is precies dusten?
En hoe breng je zo iets aan?
Is het dan handig om glans poeder, wiltor cake sparkles, PME glans spray, Rainbow dust edible silk, rainbow dust decorative sparkles te kiezen, en wat is het verschil tussen deze??
Zijn een hoop vragen maar hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden en ervaringen mee hebben. :thumb:

Groetjes

2

Re: Glitteren

Ik lees even mee!

3

Het ligt er een beetje aan wat je wilt laten glitteren. Bv een hele taart parelmoer maken kun je het beste doen met een spray. 1 bloemetje of een deel van een plaatje gaat vaak makkelijker met dust.
Dust is het aanbrengen met een kwastje. BV zilver krijgt je door grijze marsepein/fondant te dusten met zilverpoeder. Of een hartje van een bloem kleuren.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Veel kun je terug vinden in de FAQ: bij decoreren.....

Dusten is poederen................

Verder gewoon de zoekfunctie nog beter uitpluizen...............het staat er echt  ;)

Hallo Lilar,

Super bedankt voor uw reactie.
Kan je met dust geen hele taart dusten?
Of is dat alleen meer werk?
Heeft u ervaring met dust, werkt het goed?
Nu worden er 2 soorten dust aangeboden in de webshop.
Welke zou u dan nemen? Wat zijn de verschillen.
Rainbow dust edible silk (wel geschikt voor comsumpies, daar zou ik dan voor gaan denk ik.) rainbow dust decorative sparkles (minder geschikt voor consumpies)

Hoop snel wat te horen!
Bedankt alvast.

Groetjes

met de sparkles kun je wel dusten, maar dit zijn grotere glitters/vlokken.

zoals lilar al zegt kun je als je een hele taart wilt doen, beter spray gebruiken. je krijgt geen mooi geheel als je een groot oppervlak dust

met de glanspoeder van de shop, van wilton kun je ook dusten :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Hallo,

Bedankt voor de reactie.
Dus als ik het zo goed begrijp.
Voor de hele taart een spray maar voor kleine dingen zoals bloemetje ofzo kan ik beter voor Rainbow dust edible silk gaan?
Dus om te dusten, daar kan je ook mee verven toch?

Alvast bedankt

Groetjes

8

Poeder mengen met water, rejuvenator spirit of alcohol (witte rum) en dan kun je er inderdaad mee verven  :Y

Dit vroeg ik mij dus ook al een tijdje af!
En wat kun je gebruiken om glitters op de botercreme te doen dan?

10

angelfire_870 schreef:

Dit vroeg ik mij dus ook al een tijdje af!
En wat kun je gebruiken om glitters op de botercreme te doen dan?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125856965

11

Fijn al deze info! bedankt!

12

Mijn favoriet om een hele taart, van welke kleur dan ook, te laten glitteren is de Magic Sparkles http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=57
Het liefst in combinatie met de pump brush.
Het voordeel van deze glitter is dat hij overal op kan omdat hij geen eigen kleur heeft. De andere dusts en spray voegen hun eigen kleur toe en dat moet dan wel de goede zijn.

Als je de cake spakles van wilton wil gebruiken kan je die heel goed in een pepermolen doen, dan maal je ze meteen wat fijner

En ik glitter echt alles :rolleyes:

Groetjes van Mireille
www.taartopmaat.nl