1

Onderwerp: Help! ouwel bevestigen op marsepein

Help!!!

Hoe bevestig ik het beste een ouwel op marsepein?

Op het forum heb ik verschillende dingen voorbij zien komen, zoals.
tylose met water, royal icing, etc.

Wat is nou het beste??  :think:

Live life to the max!!!!

2

Re: Help! ouwel bevestigen op marsepein

eetbare lijm. Tylose met water. Of gewon poedersuiker met water. Één drupje water en dan poedersuiker tot het een dikker papje wordt. Kan je heel veel mee plakken.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

Het beste is piping gel, dat wordt het mooiste (kun je tegenwoordig ook bij de makro kopen). Dun laagje op het oppervlak of op de ouwel.

Heb je dat niet, dan het liefst tylose met water, maar niet te dik (papperig) maken, en een heeeeeeeeel dun laagje op het ouwel doen met een kwastje.

Heb je ook geen tylose, gebruik dan gepasteuriseerd eiwit, of water. In beide gevallen maar zeker met water zou ik de oppervlakte heeeeeel licht met een kwast met water vochtig maken. Pas op dat het niet te nat wordt!

Poedersuiker met water zou ik niet doen, dat gaat vreselijk vlekken doordat de poedersuiker heel wit is, en je het nooit egaal op je oppervlak krijgt. Bovendien is het te dik om het mooi te krijgen en is het vocht gevaarlijk.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ook ik gebruik dan altijd Piping gel!!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl