1

Onderwerp: Een vormige taart...

Hoi,

Ik had een vraag, iemand sprak mij aan, zij wil graag een taart in de vorm van een 1. voor haar kindje.

Hoeveel stukken gaan hier uit? Moet je dit snijden, is er vorm voor?

Ik weet niet het aantal personen, maar ze vroeg hoe het dan zat.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :)

Groetjes Christa!

2

Re: Een vormige taart...

Ja hoor, er bestaan cijferbakvormen. Je kan ´m natuurlijk ook zelf maken met 2 rechte cakes.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

En je kan hem ook snijden.............

http://www.themepartiesnmore.com/images/numbercakes.jpg

4

noh, wat handig! dank je wel, maar nu weet ik niet voor hoeveel personen deze is.....
zij denkt zelf rond de 25 stukjes die ze nodig heeft. kan ik zoveel stukjes uit de vorm 1 halen??? hij is niet zo duur in de shop.

Groetjes Christa!

5 Laatst bewerkt door Maji (18-12-2010 21:16)

Bedoel je de wilton 1 in de shop hier?
De maten staan erbij, even omrekenen en inhoud bepalen. Ik denk dat je uitkomt op 18-20 personen.

Als je hem zelf snijdt dan kan je natuurlijk veel makkelijker aan je aantal personen komen. Zo moeilijk is het cijfer niet qua snijwerk.

Groetjes Maji

6

Je kunt ook cijfer bakvormen huren in Purmerend bij Piece of Cake. Die zijn best wel groot volgens mij, zeker wel voor 25 personen. Ik zie dat je in noord holland woont, misschien is het in de buurt.

7

hoi,

Purmerend is een half uur, 3 kwartier verder op.
Ik wil em wel kopen, maar kan em ook zelf maken van cake idd. Dan kan je zelf bepalen hoe groot hij word.
Als uit het blik 18 tot 20 personen komen, kan er misschien nog een klein taartje bij.

Groetjes Christa!

8

Als je de vorm zelf maakt gebruik je uit het plaatje 5/6 van een vierkant. Als je dan een vierkant voor 30 personen neemt, gebruik je dus voor 25. Dan zou je een vierkant van 30cm kunnen nemen, die is voor ongeveer 30 personen, toch?

9

das ook een idee!!!! daar heb je natuurlijk wel meer aan, dan een cijfer! hartstikke bedankt!!!! ik ga voor de vierkante vorm, dat komt helemaal mooi uit! :Y  dank jullie weer! :)

Groetjes Christa!

Jeetje, dat is een handig schema!