1

Onderwerp: hoeveelheid bonbonbloc vulling en consistentie

volgende week ga ik een kennis helpen met het maken van 2 taarten. Ze wilde eigenlijk een workshop volgen ergens maar op korte termijn was dat nergens meer mogelijk dus gooi ik mijn hulp in de strijd.

Nu moeten er 2 taarten van 22cm gevuld worden met 1 laag bonbonbloc vulling( en een 2e laag met iets anders) en ik kan nergens vinden hoe ver je komt met de hoeveelheden uit het recept op de site. Iemand die mij hier wat wijzer in kan maken?

Verder vroeg ik me af of de bbb vulling minder hard wordt dan ganache in de koelkast. Ik lees bij sommige dat hij wat brokkelt(zoals koude ganache) en bij sommige dat hij mousse achtig blijft. Iemand die mij het verlossende antwoord kan geven?

Bedankt!  :)

2

Re: hoeveelheid bonbonbloc vulling en consistentie

Toevallig had ik vanmorgen 150 gram BBBloc-praliné en 50 gram melkchocolade in  200 ml room laten smelten (ik had niet genoeg bbbloc in huis).

Ik heb het toen gelijk verdeeld en dan de ene helft opgeklopt voor de vulling en dan de andere helft over het taartje heen gedaan.
100 ml was genoeg om 2 lagen te vullen van een 15 cm taartje.

Dus ik denk dat 200 gram BBBloc wel voldoende moet zijn om in elke 22 cm taart 1 laag te kunnen vullen.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

3

Super! Bedankt voor je reactie.  :)

Word het ook hard in je (gekoelde) taart of blijft het een mousse?

4

bonbonblocroom blijft een mousse.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Astrid73 schreef:

Toevallig had ik vanmorgen 150 gram BBBloc-praliné en 50 gram melkchocolade in  200 ml room laten smelten (ik had niet genoeg bbbloc in huis).

Ik heb het toen gelijk verdeeld en dan de ene helft opgeklopt voor de vulling en dan de andere helft over het taartje heen gedaan.
100 ml was genoeg om 2 lagen te vullen van een 15 cm taartje.

Dus ik denk dat 200 gram BBBloc wel voldoende moet zijn om in elke 22 cm taart 1 laag te kunnen vullen.

:9

6

Mirjam5 schreef:

bonbonblocroom blijft een mousse.

Thanks voor je antwoord!  :)

Dat stelt me wat geruster en weet ik waar ik aan toe ben.
Ben geen control freak maar soms lijkt het er wel verdomd veel op.  :lol:  O-)

7 Laatst bewerkt door bengel (23-12-2010 21:55)

bonbon bloc blijft mijn favoriet...  Ik maak perongeluk expres altijd iets te veel....... :9  :9  savonds nog een toetje

8

Vandaag uitgeprint en morgen hoop ik 'm te kunnen uitproberen.
Hoop dan dat mijn inductieplaat is gemaakt anders wordt het met behulp van magnetron in de hoop dat het dan goed gaat.