1

Onderwerp: wie kan me helpen, zwartgekleurde fondant plakt

Ik heb fondante gekleurd, zwart. Moest aardig wat in voordat het zwart was, maar het is nu zwart. Maar nu plakt het giga, hoe kan dat wat heb ik fout gedaan, heb het nu even in de koelkast gezet.

2

Re: wie kan me helpen, zwartgekleurde fondant plakt

Zwart en rood zijn lastig te kleuren..............wordt meestal voorgekleurd gekocht...

Tip: extra poedersuiker erdoor kneden

Anti-tip: NIET in de koelkast...............

3

Als je zoekt in decoratie of taartdecoratie algemeen kom je de items wel tegen............heb je ook even gemeld omdat je met deze vraag volgens mij in de verkeerde rubriek staat...........

4

Als je er wat poedersuiker doorheen doet dan is het plakken over. Althans dat is mijn ervaring. Ik zet het nooit in de koelkast maar laat het gewoon op het aanrecht even 'rusten'.

Succes!

5

Ach zie net dat je deze tip al hebt gekregen  :o

6

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

+ titelfix

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Suzanna schreef:

Als je er wat poedersuiker doorheen doet dan is het plakken over. Althans dat is mijn ervaring. Ik zet het nooit in de koelkast maar laat het gewoon op het aanrecht even 'rusten'.

Succes!

ik heb het eerst even in een bakje gedaan

8

Ook ik heb veel last gehad met het kleuren van zwarte fondant. Bij mij werd het grijs, donkergrijs en nog donkerder grijs.....maar nooit echt zwart. :s

Je kunt er poedersuiker doorheen mengen tegen het plakken (ter compensatie van de kleurvloeistof) maar het wordt nooit echt zwart.

Zwart en rood worden meestal voorgekleurd ingekocht....scheelt veel werk, kleurstof en ergenis.... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

9

Annelies schreef:

Ook ik heb veel last gehad met het kleuren van zwarte fondant. Bij mij werd het grijs, donkergrijs en nog donkerder grijs.....maar nooit echt zwart. :s

Je kunt er poedersuiker doorheen mengen tegen het plakken (ter compensatie van de kleurvloeistof) maar het wordt nooit echt zwart.

Zwart en rood worden meestal voorgekleurd ingekocht....scheelt veel werk, kleurstof en ergenis.... ;)

ja klopt ik krijg het ook niet in en inzwart, rood inderdaad hetzelfde. Dus heb nu een kerstboom met piek maar gemaakt, ga ik tzt wel eens zwart halen en rood.

10

Ja dit probleem had ik gister ook met het kleuren van zwarte fondant, ik krijg het ook niet echt zwart, rood lukt me wel goed. Bedankt voor de tips.

Groetjes van Veerle

11

Als jullie black en red extra van Sugair Flair gebruiken dan krijg je het echt mooi rood en zwart.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

12

kicsi schreef:

Als jullie black en red extra van Sugair Flair gebruiken dan krijg je het echt mooi rood en zwart.

Inderdaad en dan een dagje van tevoren maken zodat de kleur nog even door kan werken.

Groetjes Nicolette
Waar je van droomt, kan je niet wakker van liggen!!!

13

Ik gebruik Wilton kleurstof en ik krijg het toch wel behoorlijk zwart hoor, maar je hebt idd wel heel veel nodig.  :/

"Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu windstil"
www.thecakeofdestiny.nl / www.tcod74.hyves.nl