1 Laatst bewerkt door Steffie70 (16-12-2010 00:10)

Onderwerp: Ganache en banketbakkersroom

Ik heb een vraagje. Iemand heeft gevraagd of ik een taart kan maken van ganache. Dit heb ik nog nooit gedaan maar ik zag een hele handige how to dus ga het eerst maar eens proberen of ik het wel kan. Het moet dus een taart worden overgoten met ganache dus niet de vulling ganache.
Nu vroeg zij of daar als vulling banketbakkersroom in kan.
Is dat een lekkere vulling van een ganache taart en met wat kan ik het combineren zodat het een lekkere combi is?

En gebruik ik dan de gewone biscuit of de chocoladebiscuit?

En als het helemaal mogelijk was dan een stapeltaart maar is een ganache taart te stapelen??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zodat ik kan zeggen of ik de taart kan maken naar de wensen van degene die hem graag zou willen hebben.

Alvast bedankt voor jullie tips ik zou er heel erg mee geholpen zijn.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: Ganache en banketbakkersroom

Je kunt ganache heel goed gebruiken voor het "bekleden" van je (stapel) taart en banketbakkersroom is een prima vulling. Ik zou er ook wel een laagje confiture bij smeren.
Zelf vind ik het erg lekker om er een "chocoladebom" van te maken: chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse en (om het toch even wat frissigs mee te geven) frambozenconfiture en verse frambozen.

Houd er wel rekening mee dat je ganache redelijk hard wordt als je je taart in de koelkast bewaart. Ook wordt het dan dof. Ik doe er zelf vlak voor het aansnijden nog even wat extra ganache op zodat je bovenop weer een mooi glanzende laag hebt. De zijkant van de taart werk ik meestal af met chocoladerolletjes.

Als je je ganache met een warm palletmes bewerkt dan kun je je taart ook super strak maken. Ik gebruik het ook vaak om mijn taarten mee af te smeren voordat ik ga bekleden met fondant. Je kunt zowel willt als melk of pure chocolade gebruiken. Mijn voorkeur gaat uit naar de callets van Callebault, super lekker.
Ik mail je een foto van mijn "chocoladebom" ter inspiratie, ik weet nl niet hoe ik een foto aan mijn antwoord moet toevoegen.
Veel succes!

3

:D Een email sturen via t forum is ook niet handig, aangezien ik dan nog steeds niet weet hoe ik er een foto aan toe moet voegen (ben nogal een digibeet!). Stuur me gerust je emailadres als je ter inspiratie een foto van een taart met ganache wilt. Groetjes en veel succes met je taart!

4

Paula66 schreef:

:D Een email sturen via t forum is ook niet handig, aangezien ik dan nog steeds niet weet hoe ik er een foto aan toe moet voegen (ben nogal een digibeet!). Stuur me gerust je emailadres als je ter inspiratie een foto van een taart met ganache wilt. Groetjes en veel succes met je taart!

Hoi Paula,

Bedankt voor je mail. Ik vind het een super leuke taart.
Mag ik hem opslaan voor inspiratie?

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

5

Natuurlijk!