1

Onderwerp: Tip: botercreme

Ik moest vandaag botercreme maken 1:1. Ik had geen zin om alles met de mixer te doen ivm het stuiven. Ik heb er de laatste keer een plastic zak om gedaan..maar dat is ook niet echt handig.

Ik heb nu alles in het bakje met het ronddraaiende mesje van de staafmixer gestopt en het zo gemixt. Ging prima!!! En geen opstuivend poedersuiker.

Geen idee of iemand er wat aan heeft...

2

Re: Tip: botercreme

Ik gebruik altijd de botercrememix, dan roer ik de mix en de poedersuiker met het water gewoon met een vork door elkaar en pas na een uur de boter. Dus ik heb nooit last van rondwaaiend poedersuiker eigenlijk.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

3

Dat de poedersuiker zo stuift is ook alleen bij de 1:1, niet bij de mix idd.
@Jip83: Maar dan kan je toch geen 10 minuten (ik doe het zelfs langer) mixen? Of heb je een andere mixer en begrijp ik het niet goed?  :o

4

Het spat inderdaad wel naar de zijkant, maar ik heb een paar keer met een mesje het weer naar de binnenkant gedaan.

Maar dan kan je het toch niet luchtig kloppen, zo roer je het toch alleen door elkaar

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Claudia Mv 2 schreef:

Maar dan kan je het toch niet luchtig kloppen, zo roer je het toch alleen door elkaar

Ja, volgens mij ook...

7

Misschien is het dan alleen handig om botercreme voor de cakepops op deze manier te maken en niet voor taarten.