Onderwerp: tompouce taart
kan iemand mij helpen met een lekker recept/how to voor een tompouce taart?
is mijn idee om 2 x een bladerdeegbodem te bakken en daartussen zwitserse room.
alleen voor het glazuur heb ik nog geen idee.
zou dit werken?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tompouce taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
kan iemand mij helpen met een lekker recept/how to voor een tompouce taart?
is mijn idee om 2 x een bladerdeegbodem te bakken en daartussen zwitserse room.
alleen voor het glazuur heb ik nog geen idee.
zou dit werken?
Fondantglazuur.
Heb hier 1 kilo staan, geen idee welk merk aangezien ik het van een collega heb gekregen maar dat kan ik voor je vragen.
Met bladerdeegbodem en top heb ik geen ervaring, maar ik lees ff mee, want hier vinden ze tompoucen heerlijk
Net boodschappen gedaan en gelijk bladerdeeg meegenomen.
Volgens mijn vader (van oorsprong bakker, van wie zou ze het hebben ) moet ik dan wel met een vork gaatjes prikken in het deeg en dan in de oven.
Ze zitten er nu in, rijzen een klein beetje, volgens mij gaat het goed komen !!
Ik maak voor cupcakes regelmatig een glazuur dat ongeveer hetzelfde is als op de "roze koeken" zit die je in de winkel kunt kopen (en druk er dan nog kleine smarties in), misschien dat het ook iets is voor jou is..
475 gr poedersuiker, 15 gram boter, 80 ml frambozen siroop
In een mengkom alles boven een pan met warm water onder elkaar mengen en dan kun je het gebruiken
Het is best wel zoet, al moet ik zeggen dat als het eenmaal op de cc zit het toch wel mee valt en je kunt misschien ook wat siroop door water vervangen...
ik heb ook weleens kleine tompoucen gemaakt. Je moet inderdaad gaatjes prikken, anders wordt het heel erg bol. Wat ook erg lekker was, is een laagje jam of aardbeienbotercreme op je tompouce doen. (onder de laag zwitserse room)
succes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » tompouce taart