Onderwerp: een bruidstaart en een grote verjaardagstaart
of ik een klein bruidstaartje kon maken voor 20-25 p. nou, dat zou dan een 2 laags worden. e.e.a. besproken moets glad en wit worden. rood lint met barok impressie en rode roosjes en scheef gestapeld, de bruid is hier geweest om alles te bespreken en dit vond ze het mooiste zo. en toen dacht ik al dat het met 3 lagen het mooist zou zijn.... nou, dan krijgen ze die kado
ik ben er heel erg trots op dat hij superstrak is. ik kon maar 2 kleine stomme foutjes ontdekken, maar toen was hij al af en kon ik er niets meer aan veranderen. ow en tijdens het maken kreeg ik nog per ongeluk een rode vlek op mijn witte fondant, dit kon ik gelukkig nog volledig wegpoetsen
pfew!!!!
owja, hier natuurlijk nog foto's

en dan nog een hele leuke te makenverjaardags taart, 4 lagen slik, dat was voor mij voor het eerst. eerst wilden ze een thema taart, ehm.... mag het ook iets meer mijn ding zijn? dan kan ik er eventueel nog wel foto's in verwerken van de jarige. nou, gelukkig, dat was ook goed....
en toen kreeg ik een mailtje waarin alle foto's scheef op 1 pagina stonden. dus ik alles los geknipt en op maat gemaak en in zwartwit gezet (want als ik zelf mag kiezen wordt het natuurlijk al snel zwart wit) en toen aan de slag, ik had al veel voorbereid aan deze taart bloemen en printjes lagen al klaar en toch kwam ik in tijdnood om een mooie daglichtfoto te maken, ook omdat ik tussendoor nog ff naar school moest om te kijken naar mijn zoon zijn kerst optreden... maar goed, hij wordt morgen opgehaald en misschien rijd ik in mijn pauze nog even naar huis om een goede foto te maken en anders moeten we het met deze blijven doen...
ik vind hem zelf erg leuk geworden zo. ik hoop jullie ook

Wat een mooie taarten!

ik heb een heel handig apparaatje bij Bien gekocht op de beurs. dan kun je rondom je taart op elke willekeurige hoogte met een soort van scriber een lijntje trekken. het was de bedoeling om er 2 mooie fondant linten om heen te maken. maar mijn pols doet best wel zeer dus het uitrollen ging niet zo prettig zeg maar. nou, dan knallen we er gewoon nog een extra parelrandje tegen aan en zo was weer een nieuw idee geboren...:+ lang leve de parelmold