1

Onderwerp: Waarom wachten met vullen en bekleden?

Halloootjes

vraag Nummer 2 voor vandaag, ik heb al rondsnuffeld maar kan het niet zo snel vinden dit keer,

ik lees veel over het laten staan van de ingrdienten, dat er taarten pas na 3 dagen af zijn, omdat er stap voor stap aan wordt gewerkt.

Zo heb ik vandaag het biscuit gemaakt, vroeg. de vulling gemaakt en een uur laten staan. inmiddels zit de vulling al op de taart en staat nu 2 uur in de koelkast, nu wou ik zometeen al de fondant er op rollen?

of ga ik nu allemaal te snel  :s
en waarom moet je dan wachten??

groetjes Inge

zoete groeten, Inge

2

Re: Waarom wachten met vullen en bekleden?

Nee hoor, meestal gaat het bij mij ook in 1 dag. Als je biscuit voldoende is afgekoeld, dan kan je ermee werken.
Hoe verser hoe beter (vind ik).

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

3

Soms is het een kwestie van planning omdat je op de dag zelf bijvoorbeeld niet zoveel tijd hebt. Dan maak ik graag voor zover mogelijk vullingen en biscuits van te voren en dan al dan niet invriezen.

Meestal is het idd planning, het kan wel allemaal op dezelfde dag en achter elkaar hoor.

Meestal gebruik ik ook vullingen die een paar uur in de koelkast moeten staan voordat ze de juiste dikte hebben dus die maak ik dan 1 of 2 dagen van tevoren.

Ook als je versiersels hebt die bijvoorbeeld rechtop moeten staan (strik bijv.) kun je die beter een paar dagen van tevoren maken ivm uitharden.

Biscuits en botercreme maak ik ook altijd op de dag zelf (voornamelijk door ruimtegebrek in de vriezer...)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

5

Aaah duidelijk,
ik dacht even dat  mijn botercreme steviger moest worden in de koelkast voordat je je fondant er over heen doet om verschuivingen te voorkomen.
nou hij staat in de koelkast afgedekt, dan ga ik hem morgen wel bekleden.

thanks gr Inge

zoete groeten, Inge

6

je botercréme is zo stevig hoor. Je kan je taart nú alwel bekleden! Voel maar es aan de taart

7

Het is inderdaad meer of je die dag tijd hebt of niet. Mijn laatste taart moest in 3 dagen omdat ik pas na 6-7 uur ''s avonds tijd had. ;)

de engelsen doen het wel per dag :Y dag 1 bakken, dag 2 vullen en afsmeren, dag 3 marsepein erop, dag 4 fondant erop, dag 5 decoreren, maar dat moet je met een kapsel (biscuit) niet doen  :nooo  die is dan niet meer goed

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs