1

Onderwerp: chipolatavullling?

Hallo

Ik moet eind van het jaar een bruidstaart maken, en die mensen hebben ooit van een bakker gehoord dat chipolata-vulling een neutrale vulling is en ze hebben dat ook gegeten met de verloving (van de bakker) en wilden dat nu dus graag weer (maar dan van mij). Ik heb alleen geen idee wat ik daaronder moet verstaan.
Ik ken eigenlijk alleen chipolata-pudding, maar dat bedoelen ze vast niet, en dat vind ik eigenlijk ook  niet echt een neutrale vulling die iedereen lekker vind (ik ken in mijn omgeving zo al een paar die dat echt niet lekker vinden).
Heeft iemand goede tips over een recept, of wat ik hiermee moet?

Groetjes van Karin

Re: chipolatavullling?

Tsja, mijn  tante bestelde altijd bij de bakker een taart en dat was idd ook chipolate, maar geen idd welk recept.
En idd, niet erg neutraal....
Kun je niet een proeverijtje houden met 3soorten chipolata?
Kunnen zij kiezen.......

3

Ik gebruik wel eens chipolatabavarois als vulling, hoor ik eigenlijk nooit iemand over dat ze die niet lekker vinden, meestal combineer ik die met viervruchtenjam.
Het is een bavaroismix waar je slagroom bij doet die ik gebruik.

Say YES with joy. Say NO without fear.

hier staat een recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/39/Chipolata/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5 Laatst bewerkt door Sannn (16-12-2010 15:46)

Chipolata pudding van Mona  :Y  Die vind ik echt heerlijk! Maar om nou te zeggen dat dat een neutrale vulling is............ :/

Groetjes San

6

Dank jullie wel voor de snelle reakties!.

Ik had nog niet gedacht aan bavaroismix, maar ik denk dat ik dat ga doen. Binnenkort even halen, kan ik het proeven. Lijkt me prima. En anders dat recept.
Nog een heel domme vraag misschien, maar wat is marasquin? Sterke drank ofzo?

7

Ja, dat is een likeur.

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)