1

Onderwerp: Zeelandia 1:3 ?

Hoi allemaal,

Ik ben nog een beginner met het taarten maken virus, maar het bekleden valt me elke keer wel erg zwaar haha. Ik gebruik tot nu toe fondant, eerst van funcakes en later van stadter. Vind het allebei niks. De funcakes scheurt alleen maar en droogt zo snel uit en de stadter is weer heel zacht. Daarnaast vind ik, eerlijk gezegd, fondant niet te eten  :o

Nu wil ik dus met marsepein gaan bekleden, en wel met zeelandia, vanwege alle fantastische verhalen hier. Maar is dat die uit de websop, 1:3 ? Want ik wil wel zeker weten de goede hebben.

Hoe doen jullie dat met versiersels en boetseren enzo? Moet dat wel met fondant, of kan dat ook met marsepein? Zoals bloemetjes en uitstekers en letters enzo?

Liefs Lotje

Re: Zeelandia 1:3 ?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … 3cc69f1125

dat is de enige zeelandia die de shop verkoopt.

ik bekleed met marsepein en decoreer over het algemeen met fondant inderdaad. Omdat je daar net even wat meer mee kan :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ja jummie en Zeelandia is werkelijk een feest met bekleden, zo makkelijk!

Groetjes Karine

4

Wanneer ik bv decoraties heb die op de taart liggen steek ik gewoon marsepein uit. Decoraties die uit moeten harden (strik, opstaande bloemen, letters enz) doe ik met fondant+tylose.

5

Oke bedankt voor de antoorden.
Heb ik toch toevallig een webwinkel gevonden die in mijn woonplaats zit en waar ik vanavond alles kan ophalen, en nog leuke prijsjes ook.
Ben helemaal blij! Gelukkig hebben ze daar de zeelandia per kilo, want 6 kilo is veel te veel hihi. Hoop dat het bekleden beter gaat hiermee, en dat het ook lekker is (maar dat zal vast wel, ik hou van marsepein!)