1

Onderwerp: Wat heb ik hier verkeerd gedaan?

http://i1197.photobucket.com/albums/aa427/debbievancauwenberghe/HPIM3875.jpg

Dit is de tweede taart die ik gemaakt heb. Op zich was ik er wel tevreden over, alleen vond ik het jammer dat je aan de zijkant zo goed ziet waar de verschillende lagen zitten.
Wat kan ik doen om dat te vermijden? Naar mijn idee had ik hem echt wel mooi afgesmeerd, eerst een dijkje botercreme en dan met een spatel de zijkanten afgesmeerd en mooi rechtgetrokken met een mes.

Morgen ga ik mijn derde taart bekleden dus zou ik graag weten wat ik best anders doe om een mooier resultaat te krijgen.

2

Re: Wat heb ik hier verkeerd gedaan?

Te dikke vullingen?

3

De vulling was zo'n 1.5 cm dik denk ik. Is dat teveel dan? Of moet ik dan een dikker dijkje spuiten of zo?

4

Dikker dijkje en (zeker) 2 keer afstrijken met bc. Tussen de afsmeer beurten taart goed laten opstijven in de koelkast en met een (droog!) warm mes gladstrijken.

Met zoete groet! Akire

Ik zou denk ik wat minder dik vullen, ik hou de vulling even hoog als het dijkje, dat is bij mij nog geen centimenter dik.

Groetjes Karine

6

Ah dat heb ik niet gedaan! Bedankt voor de tip!
IK had ook mijn marsefond redelijk dun uitgerold kan dat er ook iets mee te maken hebben of maakt dat niet uit?

7

De tips die ik wilde geven staan hierboven eigenlijk al, zoals
- vulling gelijk met dijkje = ong 1 cm
- 2x afsmeren (dan wordt de laag al dikker)
Ik vul 3x dun en mijn lap is minstens 3 mm dik. Doe je een prikker in je lagen zodat de lagen goed op elkaar komen?

8

THx voor alle tips, het taartje dat ik deze avond maakte is toch al een stukje strakker. Wat mij ook erg hielp was de botercreme eventjes te "kneden" in mijn spuitzak. Zo werd hij heel slap en kon ik het echt heel mooi uitsmeren.  Ik blijf oefenen  :)

http://i1197.photobucket.com/albums/aa427/debbievancauwenberghe/HPIM3908.jpg