1

Onderwerp: Vraagje, biscuit in cakeblik, kan dat?

Hoi!

Ik ben nieuw, en nu wil ik voor kerst graag een eenvoudig kerst taartje maken.

We zijn met 7 personen dus een springvorm van 25cm lijkt me wat teveel van het goede, haha. Dus ik dacht eraan om een cakeblik te gebruiken als vorm.

Is het mogelijk om met de funmix van de webshop voor biscuit, een mooi 'taartje' te bakken in een cakeblik?

zoiets dus:
http://www.bouwhuis.com/shop/images/01441x.jpg
Ik heb er een van "kaiser" in 25cm. (een deel van de cake snij ik af en... vries ik denk ik in om later een klein lief taartje van te maken.

En moet dat dan net zo lang als op de verpakking van de funmix staat? of korter?  :rolleyes:

Stel nou en, voor een cakeblik van 25cm, hoeveel fondant moet ik dan gebruiken voor 't bekleden?

Sorry voor alle vragen, ik wil 't gewoon graag goed doen.  :o

Alvast bedankt!

oefening baart taart!

2 Laatst bewerkt door asmetdrhobby (15-12-2010 18:48)

Re: Vraagje, biscuit in cakeblik, kan dat?

Ja hoor, kan prima.
Ik heb laatst voor mijn vader zijn verjaardag meerdere biscuits zo gebakken.
Daarna gevuld en bekleed.
Gemakkelijk aansnijden ook.
Heb nu zo geen foto denk ik maar zal ff kijken of ik die nog kan vinden.
foto gevonden !!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-L6DNQNV3-D.jpg

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

3

Bdankt voor je reactie!

Heb jij die cakes gemaakt met de funmix van de webshop?
en hoeveel heb je dan gebruikt en hoe lang in de open (hoeveel graden?)

oefening baart taart!

Ik heb de biscuitmix van funcakes gebruikt, niet hier uit de webshop maar bij een winkeltje hier om de hoek, maar die is op deze site natuurlijk ook gewoon te koop.
Nu zijn er zoveel bakblikken met allemaal andere afmetingen dat het moeilijk is om aan te geven hoeveel je moet gebruiken.
Ik zou de mix maken met 4 eieren, op het pak kun je dan zien hoeveel mix je nodig hebt voor deze eieren..
Bakblik vullen tot 2/3 ongeveer en dan bakken.
Ook dat is bij elke oven en bakster weer wisselend, werk zelf altijd met 1 temperatuur, 180 graden.

Mocht je wat biscuitbeslag over hebben dan kun je dat best even afgedekt op je aanrecht laten staan en na je cakeblik misschien nog een kleine vorm in de oven zetten. Die kun je altijd invriezen na het bakken, lekker om eens te oefenen met vullingen voor in het weekend voor jezelf.
O ja, heb voor een 25 cm cakeblik 400 gram fondant gebruikt.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning