1

Onderwerp: keukenmachine/mixer.

Hoi allemaal.

Ik heb altijd een soort van keukenmachine gehad die zowel kon mixen als kon snijden  (snijschjijven voor de groente enzo).
Nu heb ik een Magimix maar moet dus kapselmix en cupcake mix en gewoon cakebeslag bereiden met een mes.
Er zit wel een soort van roergeval bij voor slagroom en eieren maar deze is niet geschikt voor het wat zwaardere beslag.
Het mes is wel geschikt voor deegsoorten voor bv. appeltaart.
Heb ik het nu mis dat  zo'n mes minder resultaat geeft dan een gewone mixer?
Wat gebruiken jullie.
Graag adviezen en/of merken van een goed werkend apparaat.
Alvast bedankt.

2

Re: keukenmachine/mixer.

Mijn vriendin heeft ook een Magimix die ze gebruikt voor de taarten. Maar onlangs is er iets afgebroken aan haar deksel. Ze moet nu dus haar deksel vasthouden tijdens het mixen...niet echt handig. Volgens haar man kan het misschien zijn gekomen dat de Magimix niet echt geschikt is voor wat zwaarder beslag.
Ik wil je niet bang maken, maar even attenderen op dit voorval.

3

Merken, kenwood pattisier en de kitchenaid, die laatste heb ik en ik kan niet meer zonder, super!
Oevr het algemeen gebruik je een ballongarde voor het kapsel.

Ik zou even de zoek functie gebruiken, er staat heel heel veel over geschreven hier.

Succes,

groetjes,
fifi

Geniet van elke dag!!!!

[move]---> bakken&vullen

voor vragen over apparatuur voor bakken&vullen. Als je echt een bepaald type hebt gevonden, die je graag 2e hands wil overnemen van iemand, dan hoort je topic in V&A tweede kans :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Ik heb de  Bosch Mum 47A1 bekeken op internet.

http://www.bosch-home.nl/producten/klei … rce=browse

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Of is een Kenwood eerder aan te raden.
Een Kitchen Aid vind ik te groot.

6

heleena schreef:

Ik heb de  Bosch Mum 47A1 bekeken op internet.

http://www.bosch-home.nl/producten/klei … rce=browse

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?
Of is een Kenwood eerder aan te raden.
Een Kitchen Aid vind ik te groot.

Nee geen ervaring mee, wel kan ik je zeggen dat de kitchen aid niet groter is dan een kenwood pattisier, deze (kenwood) is heel geliefd hier op het forum en nu ook in de aanbieding bij de makro. (vanaf dinsdag). Ik heb uiteinelijk voor de ka gekozen.

nogmaals succes met je keuze :)

Geniet van elke dag!!!!

7

Thanx...ook voor de verwijzing voor die aanbieding.
Ik heb de Kitchen Aid in het echt bij een schoonzus zien staan maar de Kenwood dus alleen vanaf een plaatje.
Leek dus minder groot.
Het voordeel van die Bosch is voor mij dat daar ook snijschijven bij zitten. Er staat nu een Magimix op mijn aanrecht maar ik krijg daar het kapselmix niet zo goed mee.

8

heleena schreef:

Thanx...ook voor de verwijzing voor die aanbieding.
Ik heb de Kitchen Aid in het echt bij een schoonzus zien staan maar de Kenwood dus alleen vanaf een plaatje.
Leek dus minder groot.
Het voordeel van die Bosch is voor mij dat daar ook snijschijven bij zitten. Er staat nu een Magimix op mijn aanrecht maar ik krijg daar het kapselmix niet zo goed mee.

Je moet idd gewoon even gaan kijken en vergelijken, die bosch ziet er ook niet echt klein uit. Maar als jij het fijn vind dat er ook snijschijven bijzitten dan zou ik dat wel in je keuze mee blijven wegen.
nou wie weet vind je iemand met ervaring met dit apparaat, zoals ik m zie, ziet ie er goed uit.  :Y

Geniet van elke dag!!!!

9

Manlief heeft de prijzen opgevraagd..
Ik ben reuze benieuwd hoeveel korting hij krijgt.

10

Hoi,
Deze machine van Bosch lijkt erg op die van de Lidl die onlangs ook in de aanbieding was. Ik was eerst dolenthousiast (over die van de Lidl), maar hij was absoluut niet krachtig genoeg. Ik vond hem overal erg lang over doen en het verwisselen van de gardes was helemaal een ramp. Misschien had ik het maandagochtend-product... Ik heb hem in elk geval teruggebracht en ik ga verder sparen voor de Kenwood KM264! Daar kan je wel mee raspen ed én kan je dus goed mixen (oftewel: ik kan de bastognekoeken crushen en met hetzelfde apparaat de slagroom kloppen).

Succes met puzzelen!

11

Vanavond de professionele Bosch (Mum 86A1) bekeken en die gaat het worden. Dit is dus echt een zware machine en waar de kloppers ingaan is allemaal van metaal. Er stond ook een Bosch die twee stappen lager zit en daar was veel van hard plastic.
Ook nog even naar een Kenwood KMY 60 Titanium CHEF gekeken....zelfde prijsklasse  ongeveer als de professionele Bosch maar ik heb het idee dat er over de Bosch meer na gedacht is qua ontwerp.
Ik ga de aparte schijven er bij kopen zodat ik ook de groente ed. kan snijden, schaven, raspen.

Ik zie nu dat de Kenwood die jij wilt lijkt op de Chef.
De titanium uitvoering is dus zwaarder.

12

Hoi Heleena,

Ben heel benieuwd naar je ervaringen, houd je ons op de hoogte?

groet, Inge

13

..doe ik.
Gisteravond laat de professionele Bosch besteld.
Ik kijk er dus naar uit.
Super dat manlief mee geweest is en uiteindelijk zei dat ik zelf de knoop door moest hakken.

14

Even snel.
Vanavond de machine binnen gekregen.
Wauw, wat een pracht.
En ja hoor, de cupcakes waar ik dus problemen mee had om ze goed te krijgen, zijn gelukt!!!
De magimix trok dit beslag dus inderdaad niet goed (en ik moest ook het deksel tegenhouden want anders sprong ie dus terug en stopte de machine.
Hetgeen Liesje dus schreef over haar vriendin en de opmerking van haar man zijn hoogst waarschijnlijk helemaal juist.

De magimix staat voorlopig op zolder en ik ga genieten van de Mum 86A1.
Ik heb trouwens de schijven voor groenten te snijden en te schaven er bij gekocht maar dat moet ik allemaal nog gaan uitproberen.
Morgen eerst maar een kersttaart bakken.

15

Oh wat leuk!!! Veel plezier met je nieuwe mixer  :)

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

16

Dank je.
Net al een volgend beslag gemixed en een kerstklok gebakken.