1

Onderwerp: Hoe snijd je een 'tas-taart' aan?

Hallo allemaal,

Heb laatst een tas taart gemaakt, en beetje onhandig aangesneden.
Ik heb 25 cm doordehelft en dan op elkaar.

Moet ik ze dan weer doormidden snijden, en dan als rond 25cm aansnijden?
Of gewoon de taart zo aansnijden. Je krijgt dan van de dikke hompen...

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

2

Re: Hoe snijd je een 'tas-taart' aan?

Ik doe ook 2 helften op elkaar en dwars vullen. De buitenste stukken snij ik dan wel in 1 stuk. Wanneer ik dan een stukje afsnij snij ik deze tot de helft (korte stuk) van de tas en dan vanaf boven. Je krijgt dan idd wel hoge platte stukken, maar ik zou het anders ook niet weten. Ik hoop dat je het snapt want ik vond het niet makkelijk om op te schrijven  :s

3

Esther68 schreef:

Ik doe ook 2 helften op elkaar en dwars vullen. De buitenste stukken snij ik dan wel in 1 stuk. Wanneer ik dan een stukje afsnij snij ik deze tot de helft (korte stuk) van de tas en dan vanaf boven. Je krijgt dan idd wel hoge platte stukken, maar ik zou het anders ook niet weten. Ik hoop dat je het snapt want ik vond het niet makkelijk om op te schrijven  :s

sorry voor de late reactie, maar ik begrijp je wel denk ik. Je krijgt dan als het ware 2 lagen (van de zijkant gezien dan).
Hahaha, als je mij begrijpt... :lol:

4 Laatst bewerkt door Suus bakt taart (27-01-2011 22:09)

Hoe ik het heb gedaan:

De tas heb ik als volgt gevuld:
http://4.bp.blogspot.com/_jWwFgd0O3rw/TMAnx-0LpKI/AAAAAAAAAbY/Mm23fpP-DNU/s400/taart+vullen.jpg

Bij het aansijden heb ik eerst de taart doormidden gesneden, zodat je eigenlijk weer 1 ronde "gewone" taart hebt. dus eigenlijk snij je door de rits.

http://1.bp.blogspot.com/_jWwFgd0O3rw/TMBS3ITv3PI/AAAAAAAAAcA/JFTu5kCuPHU/s400/CIMG7098.JPG

En daarna de taart verdeeld, zoals je dat ook bij een gewone ronde taart doet. Hoop dat het duidelijk is. Lastig uitleggen zeg:s

Succes ermee! Groetjes Susanne

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

5

Geeke schreef:
Esther68 schreef:

sorry voor de late reactie, maar ik begrijp je wel denk ik. Je krijgt dan als het ware 2 lagen (van de zijkant gezien dan).
Hahaha, als je mij begrijpt... :lol:

:think: ..........niet echt  :lol:
Ik snij de taart ook op de rits door en laat de tas dan gewoon staan. Waardoor je hoge stukken krijgt. Maar die leg je toch plat neer. Zoals Suus het heeft gedaan durfde ik niet omdat ik bang was dat de vulling ging lekken omdat die eigenlijk rechtop staat.

ja ik was daar ook bang voor, maar daar had ik een oplossing voor gevonden *D

Ik heb namelijk een laagje fondant aan de onderkant van de taart gedaan. Dus eerst vul je de taart op die manier zoals ik op de foto heb laten zien. De tas ligt eigenlik op de zijkant. Je kunt dan de onderkant met botercreme insmeren en een laagje fondant er tegen aan plakken. Ik heb bewust deze laag iets dikker gedaan. Daarna leg je hem op de juiste manier en ga je de rest bekleden.
Als de vulling naar beneden gaat houdt volgensmij het fondant de vulling tegen.

Maar goed er zijn meerdere manieren. Je moet even kijken wat jou het handigste lijkt.  :Y

Groetjes!

Smakelijk groetjes van Suus
http://suus-bakt-taart.blogspot.com/

7

ladies,
Ik bedoel eigenlijk, als je hem gemaakt hebt en je wilt hem aansnijden voor het bezoek...

8

Geeke schreef:

ladies,
Ik bedoel eigenlijk, als je hem gemaakt hebt en je wilt hem aansnijden voor het bezoek...

Ja, dat weet ik..... heb ik hier boven  ook uitgelegd   ;)

9

het fondant zal een lekkende vulling niet tegenhouden, als deze te nat wordt gaat het smelten. Dijkjes spuiten van 1 op 1 zal beter zijn, persoonlijk zal ik het ook anders doen en dan iets minder lagen qua vulling zodat het wel geleijk verdeeld blijft.

10

Esther68 schreef:
Geeke schreef:

ladies,

Ja, dat weet ik..... heb ik hier boven  ook uitgelegd   ;)

och ja K*T heb helemaal niet goed gelezen...hahaha  :o

Maar zo snijd ik hem idd ook aan...
Vroeg me alleen af of dat normaal was zeg maar...maar zo te lezen doen de meesten het zo...

Bedankt allemaal voor de info!

11

Suus bakt taart schreef:

ja ik was daar ook bang voor, maar daar had ik een oplossing voor gevonden *D

Ik heb namelijk een laagje fondant aan de onderkant van de taart gedaan. Dus eerst vul je de taart op die manier zoals ik op de foto heb laten zien. De tas ligt eigenlik op de zijkant. Je kunt dan de onderkant met botercreme insmeren en een laagje fondant er tegen aan plakken. Ik heb bewust deze laag iets dikker gedaan. Daarna leg je hem op de juiste manier en ga je de rest bekleden.
Als de vulling naar beneden gaat houdt volgensmij het fondant de vulling tegen.

Maar goed er zijn meerdere manieren. Je moet even kijken wat jou het handigste lijkt.  :Y

Groetjes!

Trouwens, Ik doe zonder fondant aan de onderkant, en werkt ook perfect. Moet je voor het bekleden eerst de taart met vullingen laten koelen/opstijven in de koelkast, en dan bekleden...
Tot nu toe tenminste goed gegaan...