1

Onderwerp: Bloemetjes maken van icing

Hoi hoi,

Ik heb mij vandaag ingeschreven op deze supersite. Ik ben net begonnen met taarten maken en heb er pas 2 gemaakt en vind het erg leuk om te doen.

Nu wil ik met mijn dochter in de kerstvakantie taarten maken maar ik wil eigenlijk al wat voorbereiding doen.

Ik heb al met marsepein versiering op mijn taarten gemaakt maar ik vind de bloemetjes van icing zo mooi.

Mijn vraag is nu, wat is de werkwijze voor deze bloemetjes. Spuit ik ze op bakpapier en hoe lang duurt het voordat ze uitgehard zijn. Moet ik nog met andere dingen rekening houden?? Alle tips over dit onderwerp zijn welkom. Ik kon op het forum zo snel niks vinden over het maken van bloemetjes met icing.

Hoop dat jullie wat nuttige tips voor mij hebben.

Re: Bloemetjes maken van icing

hoi ik zelf puit de icing op ingevet bakpapier voor de palde bloemen
maar als je icing bloemen wilt met een bepaalde vorm dan kan je ze beter op ingevet aluminiun folie spuiten.
gr catia

3

Dan zat ik dus wel een beetje in de goede richting, en hoe lang duurt het dan voor ze hard zijn?

ik stuur ik een voorbeel van een taart met 4 gespoten bloene er op .voor de beste resultaat zou ik toch wel minimaal 3 dagen laten drogen
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N37T4BZZ-D.jpg

5

Die is mooi, is de rest van de decoratie ook van icing?

de rest is van botercream