1

Onderwerp: WooooooooooWWW!!!

Mijn eerste Blanda bol is mega!! Ik denk dat er iets teveel in zit ofzo!
Hij zit echt zo'n 5 cm over de rand. Ik had hier op 't forum gelezen dat iemand er 400 gram mix voor gebruikte. Dat heb ik dus ook maar gedaan. Niet alles gebruikt, maar sowieso 3/4 gevuld. Eerst de oven 15 min op 140 graden, daarna 15 op 160.. maar hij is nu echt mega!!
Ik denk dat ik m maar niet meer op 180 zet  :o  hihi

2

Re: WooooooooooWWW!!!

Voor de Blanda 20 cm gebruik ik 270 gr mix. Ik reageer ook even op een later topic van jou... mijn blanda zet ik 50 min in de oven op 160 gr constant hetelucht

3

Ik gebruik vooor mijn blandabol (20 cm)
270 mix
210 ei
27 cc water
450 marsepein

Bolletje gaat dan zo 35 minuten op 180 graden.
Na het bakken gelijk ondersteboven op m`n aanrecht (bakpapier) en na zo`n 5 minuten op een rooster af laten koelen en ik heb (hahaha al zeg ik het zelf..) prachtige bolletjes!

4

hmm okee.. bedankt voor jullie tips! Hij staat nu in de koelkast. Vanavond ga ik 'm bekleden. Het is een prachtig bolletje!!

5

Een gebakken biscuit doe ik altijd in een pendaalemmerzak (die is groot genoeg..) en nooit in de koelkast, volgens mij droogt tie daar uit.

6

Staat hij gevuld en afgesmeerd in de koelkast, of alleen het gebakken bolletje?

7

alleen het bolletje helemaal ingepakt in een zak ;)
hij is nu wel af. Niet zoals ik wilde. Heb een heel stuk marsepein weg moeten gooien :S maar ik zal binnenkort nieuwe foto's erop zetten!