1

Onderwerp: vraagje botercreme met vanille essence kan dat

ik wil een botercreme zelf maken i.p.v de mix
ik begreep hier op de site dat dit 1 op 1 met
kan ik daar ook vanille essence dan nog doordoen en moe dit voor het mixen of erna
en is dit een paar druppels of een scheutje erdoor heen
het is de eerste keer dat ik dit maak dus vandaar mijn vragen
alvast bedankt voor de eventuele antwoorden

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

2

Re: vraagje botercreme met vanille essence kan dat

Je kunt door de botercreme prima een scheutje vanille essence doen. Kun je gewoon tijdens het mixen doen. Af en toe met een schoontje lepeltje even proeven of de smaak naar je zin is. Zo niet, nog een paar druppeltjes vanille essence toevoegen. Kan ook met jam of een ander smaakje.

3

MirandaB schreef:

Je kunt door de botercreme prima een scheutje vanille essence doen. Kun je gewoon tijdens het mixen doen. Af en toe met een schoontje lepeltje even proeven of de smaak naar je zin is. Zo niet, nog een paar druppeltjes vanille essence toevoegen. Kan ook met jam of een ander smaakje.

bedankt hier kan ik wat mee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

4

heel voorzichtig zijn met vanille essence. dus eerst een druppel, proeven en dan nog een druppel want als je uitschiet kan je opnieuw beginnen. ik vind dat je de vanille wel moet proeven maar het moet vooral niet overheersen. daarom gooi ik er altijd een zakje vanillesuiker doorheen. (op 250 roomboter met 250 poedersuiker = 1 zakje vanillesuiker)

5

ik doe altijd ruim met de vanille, vind het heeerlijk  :9

6

Op het potje van dr. oetker (als je deze vanille essence gebruikt) staat ook dat je 3-4 theelepels per 500 (??) gram product kunt aanbrengen. Ik doe meestal 3 theelepels door mijn botercreme.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen