1

Onderwerp: appelvlaaivulling?

Ik was op zoek bij de AH naar de appelvlaaivulling (eigenmerk) maar die hebben ze niet meer.

Heeft iemand enig idee om zoiets zelf te maken.
Het recept op de site (met yoghurt/slagroom) is niet geschikt ivm koemelk allergie.
En via google kan ik t ook niet echt vinden.

alvast bedankt

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: appelvlaaivulling?

niemand een appel vulling idee??

stukjes appel, appelsap en taartina gebruiken en dan ze werkwijze van de kersenvlaaivulling http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … aivulling/

misschien dat je de appelsap wat moet aanlengen met water omdat het anders wel erg appelsapperig is, maar dat zou je even moeten proberen

4

ook lekker;

appeltjes in dunne partjes snijden en samen met krentjes, kaneel en suiker in de boter bakken. het bisquit aan 2 kanten dun met kaneelbotercreme besmeren en de appelvulling ertussen...heerlijk!

zag appelvlaaivulling bij de wibra...heb hem meegenomen nog niet geprobeerd...was geloof ik 0,97 cent dus proberen waard

6

bedankt voor de reactie, ik denk dat het de optie van Marjolein wordt. ben niet wild van appelsap.

Wibra hier niet in de buurt (en heb t eind van de week nodig)

7

Hai
Als je de appelvulling van Marjolein neemt welke vulling doe je er dan nog meer bij?
Of snij je de biscuit in tweeen??

8

brigittexx schreef:

Hai
Als je de appelvulling van Marjolein neemt welke vulling doe je er dan nog meer bij?
Of snij je de biscuit in tweeen??

kan allebei.
met een van gemiddelde hoge biscuit (7 cm) met kaneel door het biscuit heb ik inderdaad het biscuit in tweeën gesneden, beide snijkanten dun ingesmeerd met kaneelbotercreme en dan een laag appeltjes/krentjes op de onderste laag leggen daarna bovenkant erweer opleggen (dan heb je zowel boven als onder de appeltjes bc)
het smaakt zo erg goed en heeft geen andere vulling erbij nodig (krijg hier tot nu toe alleen maar positieve reacties op)

ik heb ook een keertje gesmolten chocolade als laagje gedaan. dulche de leche lijkt me ook wel een combi. maar eerlijk gezegd  heb je meer dan genoeg smaak met kaneel, appel, krentjes. doordat je én kaneelcreme en de appelvulling gebruikt.

maar smaken verschillen natuurlijk ;)