1

Onderwerp: Kerst/schaaptaart

Ik heb voor het eerst een opdracht gekregen en ik zit al meteen met het probleem dat ik geen inspiratie heb.

De vrouw in kwestie wil een taartje voor 6 personen. Er mag geen chocolade gebruikt worden en zo weinig mogelijk botercrème (iemand een idee waar ik dan wel mee kan afsmeren?). Ze wil de taart voor kerstmis en ze zou er ook graag schapen op hebben.
Maar hoe combineer ik in godsnaam schapen met kersmis en dat op een kleine vierkante taart? Iemand een ideetje?

Alvast bedankt.

2

Re: Kerst/schaaptaart

Paticreme om af te smeren?
En de herdertjes lagen bij naaahhhaaaachhhteeeee....... voila.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

een liggend schaapje boetseren en dan op een kransje van hulstblaadjs neer leggen?

heerlijke taartgroetjes van Brenda

4

Dat is eventueel wel een idee joyvin. Ik dacht zelf aan enkele kerstbomen met slapende schaapjes, maar ik weet niet of dat wel hetgene is dat ze er van verwacht. Ik vind het echt moeilijk :)

5

ik kijk zelf ook veel op mijnalbum.nl. Als je dan naar openbare albums gaat en daar taart ingeeft, zie je ook vanalles voorbij komen.
Daar doe ik ook nogal eens ideeen op! Ik zit daar zelf ook met een album, echt leuk!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Schaapjes met kerstmutsen op onder een kerstboom  :Y

schaapjes met een rood-groene taart en evt. hulst

8

Yonesca schreef:

maar ik weet niet of dat wel hetgene is dat ze er van verwacht. Ik vind het echt moeilijk :)

Ik zou vragen of het een origineel iets met kerst moet zijn, dan zijn de schaapjes met de herders van toepassing. Dat is het begin van Kerst.
Mag het moderner en  vindt ze schaapjes gewoon leuk? Dan zijn de suggesties van de anderen een idee.
Weet je i.i.g al iets meer.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

9

taartjesdroom schreef:

Schaapjes met kerstmutsen op onder een kerstboom  :Y

daar dacht ik ook aan.
Geen botercreme? Dan kan je afsmeren met abrikozenjam (als er stukjes inzitten: even opwarmen in een pannetje, zeven, laten afkoelen en dit gebruiken) - eventueel cake ipv biscuit? dan hoef je ook niet te vullen (en ook geen botercreme te gebruiken)

Ik denk gelijk aan het stalletje van Jezus.. Haha daar zaten toch ook schapen bij? Of wordt het dan heel lastig??

Ik zou idd ook afsmeren met jam (ligt er wel een beetje aan wat de vulling is)

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

11

Ze wou zeker biscuit, want cake vindt ze te zwaar worden. Mijn moeder gaat het maandag nog eens navragen, dan weet ik hopelijk meer.

Kan je echt afsmeren met jam? Ik dacht dat dat te nat zou zijn daarvoor waardoor de marsepein of fondant zou gaan smelten, niet?

Ze heeft niet echt iets met schapen denk ik, maar ze kwam met het idee van schapen af nadat mijn moeder haar had gezegd dat ik ook cupcakes had gemaakt met schaapjes. Maar nu wil ze dat dus op een taart. Maar ik denk dat ik inderdaad ga voor kerstbomen en schaapjes met een kerstmuts ofzo. Ik moet wel nog even navragen of ik veel kleurstof mag gebruiken, want er waren toen een paar mensen die dat liever niet wouden. En als dat het geval is moet ik de taart best wit laten en dan de schapen bruin maken met cacao ofzo. En dan zijn alleen de boompjes en de mutsen met gemaakt kleurstof.

12

wat een eisen allemaal zeg voor die taart.... :s
succes ermee! en gaat vast wel lukken lees ik zo!