1

Onderwerp: HELP, mijn cakepops zakken van hun stokje :(

Ik ben bezig met cakepops voor school, maar een aantal van mijn cakepopszakken van hun stokje..weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

Zelf dacht ik dat het misschien de chocolade te zijn (te veel waardoor het te zwaar werd). Of dat de botercrème wat ging smelten.

Ik heb de cakeballetjes een nachtje in de koelkast gezet. Callebauts laten smelten, lolllie in gedoopt en toen de suikertjes...

Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe??

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

2 Laatst bewerkt door Moon (14-12-2010 12:12)

Re: HELP, mijn cakepops zakken van hun stokje :(

Het je het stokje ook eerst in de chocolade gedoopt en toen in het bolletje gestoken? Dat zag ik bij de How-to staan en heb het ook zo gedaan. Geen problemen gehad.

groetjes

http://www.youtube.com/watch?v=JpIifr0V … embedded#!

3

eerst niet, bij de 2e lading nu wel..zag het op youtube, kan allicht helpen

4

Het kan ook zijn dat je vulling te zacht wordt waardoor het cakeje gaat zakken. Nadat je ze gemaakt hebt in de koelkast bewaren tot gebruik...

5

Ja, dat dacht ik ook, choco zat nog au bain marie in de pan, die warmte wanneer je het overtollige er afslaat zal de boter die er in zit geen goed doen...

6

Afgezien van de warme chocolade heeft de kamertemperatuur ook invloed. Ik heb hetzelfde gehad. Degenen in de koelkast geen problemen en die buiten de koelkast 2 van de 4 waren er door heen gezakt. Ik heb sinds kort de mini cupcake pop mal en in de gebruiksaanwijzing staat ook: bewaren in de koelkast tot gebruik.

7

maar hoe laat je ze dan drogen? Stop je ze gelijk na het chocoladegedoe in de koelkast? Ik heb ze nu op een stuk oase staan wat ik eerst heb omwikkeld met aluminiumfolie

8

Als ik cakepops maak, doe ik ze eerst een tijdje in de vriezer.
Dan door de chocola heen (vanuit de vriezer) en maar iedere keer een paar. Zijn ze klaar, dan doe ik ze in de koelkast en ga verder met de volgende.

Live life to the max!!!!

9

ik laat ze een kleine 5 minuten drogen en zet ze daarna in de koelkast

10

ok, ik ga vanavond opnieuw proberen want het lukt me vanmiddag helaas niet....zodra ik 'resultaat' heb..zal ik ze showen. Bedankt voor de goede tips!

11

Ik wil ze ook gaan maken in januari voor de traktatie op school. Als je ze dan weer uit de koelkast haalt, dan gaat er zeker een half uur tot 3 kwartier overheen voordat ze gegeten worden. Wordt het dan niet weer zacht allemaal, ik hoop toch niet dat ze dan alsnog er af kunnen glijden.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

12

Ook ik heb de cakeballetjes in de vriezer gelegd en ze waren nog bevroren toen ik het stokje er in prikte. Het stokje doopte ik eerst in de chocola en toen zo hop hop hop het bevroren balletje in (de chocola stolt dan meteen). Vervolgens balletje door de gesmolten chocolade en ook dat stolt heel snel door het bevroren balletje.

SUCCES  :thumb:

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen