1

Onderwerp: Koekjes bakken van de funcakemix...

Hallo allemaal,

Laatst heb ik een keer de koekjesmix van funcake gekocht om te proberen. Nu las ik her en der dat het nogal uitloopt, en een gedeelte moet vervangen met ''gewone'' bloem? Ik kan hier nergens een duidelijke tip vinden, wie kan me helpen, en heeft er wat tips?

Groetjes José

2

Re: Koekjes bakken van de funcakemix...

Hoi José,

Links kun je de recepten voor koekjes vinden. Ik meld je even aangezien deze rubriek alleen voor foto's is.

Groetjes,

Sandra

3

Ohh sorry, verkeerd geplaatst, niet goed gekeken  :o ...

Zoek niet echt een recept voor koekjes, maar meer tips voor het gebruik van de mix voor koekjes!

4

Om uitvloeien tegen te gaan half om half mengen met bloem. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, ben benieuwd hoe de mix bevalt.

5

ik heb je topic naar de juiste rubriek verplaatst....bakken en vullen is een betere plek voor dit soort vragen ;)

6

Biggeltaart schreef:

Om uitvloeien tegen te gaan half om half mengen met bloem.

klopt! staat wel op de site van de webshop, maar niet op de verpakking :s
maar dan werkt het goed (even in de vriezer voor ze de oven in gaan is ook een goede tip!)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

7

Ik maak het koekjes deeg van de mix zoals op de verpakking staat.
Voor het uitrollen kneed ik het nog even door met een beetje bloem en bij het uitrollen gebruik ik ook weer wat bloem. Geen last van uitlopen gehad, heb zelfs op die manier koekhuisjes gemaakt.

Christine.

8

Mijn ervaring is dat het ook heel erg afhangt van de dikte van je koekjes. Hoe dunner, hoe minder ze uit vorm raken.
Ook door cacao toe te voegen lopen ze minder uit! (en zijn ze NOG lekkerder)