1

Onderwerp: waarmee schilderen

Ik zie veel 'schilderingen' op fondant voorbij komen..
Maar waarmee schilderen jullie?
ik heb hier thuis een doosje met 8 icing colors van wilton, maar is dat daar ook voor? of heb je daar wat anders voor nodig?

gebruiken jullie een gewoon penseeltje daarvoor?

Re: waarmee schilderen

Ik ben nog nieuw in het taart beschilderen. Heb het zelf geprobeerd met een icing color met een drupje water. Werkte wel!
Maar er zijn vast 1000 andere manieren die beter zijn :Y

3

dank je wel voor je reactie.. dus ik moet zowiezo de icing mengen met water?

zijn er nog andere mensen met ervaringen ?

Dustpoeder mengen met alcohol van een hoog percentage, zoals wodka bijvoorbeeld.

Life is what you bake it.

5

Of dustpoeders mengen met water :+ . Het droogt minder snel, maar het werkt ook prima. Zeker als je grotere stukken wil verven.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ik doe het met alcohol en dustpoeder. Ik vind het juist een voordeel dat het snel droogt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

dust met alcohol, of kleurstof verdunnen met alcohol.
ik heb zo'n handig pillendoosje van de xenos en gebruik die om te mengen en te bewaren. werkt perfect  :Y

N-Joy Cakes

8

Ik heb de paste coulours van sugarflair. Dat is dus geen poeder. Kun je daar ook mee verven (verdund)?

9

Sandra90 schreef:

Ik heb de paste coulours van sugarflair. Dat is dus geen poeder. Kun je daar ook mee verven (verdund)?

:Y , aanlengen met blanke alcohol (evt water)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

danku! :D

11

Schilderen met dustpoeder gaat heel goed met zowel water als alcohol.
Schilderen met icing-colours is mij niet goed bevallen; het blijft heel lang plakkerig.

Er is een type verf die speciaal gemaakt is om mee te schilderen. Ziet er uit als "gewone" verf, zit in een potje en is te verdunnen met water of alcohol. Het is van Squiers Kitchen (schrijf ik dat goed?) en het heet "Edible paint" .
Ik weet niet of de webshop het nu wel heeft, ik heb het destijds gekocht bij Ellen in Donderen.

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."