1

Onderwerp: vanmiddag 1e x koekjes bakken en decoreren, paar vraagjes

dames, ik denk dat ik even jullie wijsheid nodig heb.

ik ga vanmiddag koekjes bakken op mijn werk, samen met ene client van mij.
nou heb ik een receptje voor koekjes.

1. nou vraag ik me dan af hoeveel koekjes ik hier dan uit krijg ongeveer, met een diameter van ca 10 cm.

2. ik wil ze graag decoreren met een glazuur van poedersuiker. ook nog nooit gedaan. hoe lang moet dit ongeveer drogen? gaat dan misschien sneller in de koelkast.

3. de glazuur kan ik blijkbaar kleuren met ranja. waar kan het verder nog mee, behalve met kleurstof?

4. kan ik met de glazuur ook een dun lijntje spuiten om later op te vullen?

nou, achteraf misschien niet zo handig om dit meteen te kiezen als activiteit, maar hoop dat jullie met nog even op weg kunnen helpen. hahah

alvast bedankt!!

2

Re: vanmiddag 1e x koekjes bakken en decoreren, paar vraagjes

o ja het recept :grr:

200 gr bloem - 2 theelepels bakpoeder - 150 gr boter - 100 gr witte basterdsuiker - snufje zout - grove suiker of kandijsuiker

Hulpmiddelen
Bakplaat bekleed met bapapier

Bereidingswijze
Oven voorverwarmen op 160gr.C. Alle ingredienten goed door elkaar kneden. Van het deeg een rol vormen en even laten opstijven op een koele plaats (20 minuten). Suiker op bakpapier of iets derdelijks verdelen. Deeg door de suiker rollen. Plakjes snijden van plm.1 cm. dikte.
Op bakpapier leggen bekleed met bakpapier of vetgemaakt. plm. 15 minuten bakken in het midden van de voorverwarmde oven.

bron: smulweb