1

Onderwerp: [feedback] mijn website

Hallo,
mijn man heeft een website voor mij gemaakt en nu willen we graag jullie mening erover horen. Dus wie heeft zin en tijd om even te kijken op www.taartdesign.nl

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

2

Re: [feedback] mijn website

een prachtige site,een plezier om naar te kijken,zeker met de mooie kleuren
heel overzichtelijk,gemakkelijk alles te vinden,niet te druk,precies goed zo een genot om naar te kijken,ik word er in ieder geval heel vrolijk van
succes ermee

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

3

Bianc22, dank je wel dat je wilde kijken en ook voor je lieve woorden. Ik zal ze vol trots doorgeven aan mijn man die er heel wat uren in gestoken heeft.

4

mooie site, ziet er goed uit, alleen bij welkom staat dat je even moet kijken bij over mij en de link in het menu is even voorstellen, is dus niet hetzelfde.

Succes met je site verder!

feestvantaart.webs.com Een taart voor ieder feest!

5

Mooie website!

Prettig om naar te kijken en makkelijk in het gebruik.
Sommige websites zijn zo lastig als je foto's hebt bekeken voordat je weer terug bent waar je heen wilt maar daar heb je op deze site dus helemaal geen last van. Erg prettig en de kleuren zijn super.

Kortom dikke pluim voor je man!
En jij succes straks met het volgen van de cursus.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

6

joyce18 schreef:

mooie site, ziet er goed uit, alleen bij welkom staat dat je even moet kijken bij over mij en de link in het menu is even voorstellen, is dus niet hetzelfde.

Succes met je site verder!

dank je wel, ik heb het aangepast.

7

Ik vind hem ook heel mooi, zeker de kopbanner!
Maar ik heb wel een opmerking over de kleur.

De achtergrond waar je content (teksten) op staat is te donker. Voor de leesbaarheid wil je een zo groot mogelijk contrast tussen de tekst en de achtergrond. Met zwarte letters op een rode achtergrond is het heel vermoeiend lezen en zullen je bezoekers sneller afhaken. Het geldt helemaal voor je links (bijv. bij je gallerie), die zijn zeker te licht voor de achtergrond. Kleurenblinden kunnen die waarschijnlijk heel slecht zien.

Probeer een aantal tinten lichter voor de achtergrond van de tekst te gebruiken, je zult het vanzelf zien!

Succes!

I'm not fat, I'm just short for my weight

8 Laatst bewerkt door sil (12-12-2010 16:46)

EdithM schreef:

Ik vind hem ook heel mooi, zeker de kopbanner!
Maar ik heb wel een opmerking over de kleur.

De achtergrond waar je content (teksten) op staat is te donker. Voor de leesbaarheid wil je een zo groot mogelijk contrast tussen de tekst en de achtergrond. Met zwarte letters op een rode achtergrond is het heel vermoeiend lezen en zullen je bezoekers sneller afhaken. Het geldt helemaal voor je links (bijv. bij je gallerie), die zijn zeker te licht voor de achtergrond. Kleurenblinden kunnen die waarschijnlijk heel slecht zien.

Probeer een aantal tinten lichter voor de achtergrond van de tekst te gebruiken, je zult het vanzelf zien!

Succes!

Ik snap wat je bedoelt. Het nadeel is dat als ik de kleur lichter maak het meer rose gaat worden. En dat wil ik weer niet. Moet nog even nadenken hoe ik dat op kan lossen. Bedankt voor het meedenken :)

o ja, we komen er ook net achter dat je schijnbaar per computer een ander beeld krijgt in de header. Bij de een staat "sil's taartdesign" in sierletters en komt het niet door de schoentjes heen en bij de andere computer staat het in gewone rechte letters en loopt het wel door de schoentjes heen.  :s

9

Ik heb even in je css zitten kijken, maar bij je H1 art-logo-name class heb je Gabriola als lettertype ingesteld. Erg mooi, maar dat lettertype zit alleen standaard bij Windows 7 meegeleverd. Mensen met Vista of zelfs nog XP hebben dit niet, tenzij ze het onlangs zelf hebben gedownload (maar dat gebeurd niet vaak).

Als iemands PC/browser dit lettertype niet kan vinden, zal er dus een ander lettertype uit die groep gebruikt worden, in dit geval dus Arial, vandaar de rechte letters.

h1.art-logo-name, h1.art-logo-name a, h1.art-logo-name a:link, h1.art-logo-name a:visited, h1.art-logo-name a:hover
{
  font-family: Gabriola,Arial, Helvetica, Sans-Serif; }

10

Sorry voor de tech-talk, maar je man weet vast wel wat ik bedoel!  :D

11

Het rood komt me wel erg tegemoet.............verder mooie overzichtelijke site..............heb idd in de header ook geen mooie sierletters, maar letters door de schoentjes heen (vista).

Heb zitten lezen ook bij de samenstelling van je taarten en het woord crème staat overal  als cremé............
Bisquitdeeg zou volgens  mij biscuitdeeg moeten zijn...

En ik zou niet op een site waarmee je je 'producten' aanprijst vermelden dat je persoonlijk marsepein niet zo lekker vindt......

Verder nogmaals: supersite!!  :thumb:

12

Ow ja.................tremper zou trempeer moeten zijn  ;)

13

EdithM schreef:

Sorry voor de tech-talk, maar je man weet vast wel wat ik bedoel!  :D

heb het doorgemaild naar manlief. ( dat kan ik nog wel :lol: )

14

Karin, ik ga de fouten meteen verbeteren. Dank je

15

Mooie site hoor :thumb: ! Goed overzichtelijk!

Voor wat betreft het lettertype in je banner bovenaan je site, misschien kan je man van de lettertypes over de foto heen 1 afbeelding maken. Dan zijn de letters gewoon een onderdeel van de foto en kunnen alles versies van windows etc. het goede lettertype zien.

Succes!

16

Ik vind je site supermooi ! Ik vraag me af of mensen doorhebben dat de prachtige schoentjes en rozen bovenin ook zelfgemaakt zijn (oftewel; dat ze niet 'echt' zijn) :D Verder heel overzichtelijk en mooi !

Groetjes, Conny

17

Ik vind het rood heel mooi, de foto's hadden wat mij betreft groter gemogen :Y
ziet er verder prima uit

Groetjes Marjon

18

iedereen bedankt voor de op- en aanmerkingen. Morgen gaan we weer verder werken. Nu 4 kids onder de douche stoppen en dan met z'n allen film kijken. Vaste prik op zondagavond. :lol:

Ik vind het een goede site, ik heb alleen niet alles gelezen want het rood waar de tekst in staat is me echt te fel aan de oogjes... de zwarte tekst op het rode leest voor mij niet prettig
(de opticien vraagt ook altijd of de zwarte tekst in het groene of rode vlak het beste is... voor mij dus de groene  :D )

Het 'achtergrond-rood' is wat rustiger om naar te kijken

Mijn taartjes zijn hier te bekijken!

20

Annemarie1107 schreef:

Ik vind het een goede site, ik heb alleen niet alles gelezen want het rood waar de tekst in staat is me echt te fel aan de oogjes... de zwarte tekst op het rode leest voor mij niet prettig
(de opticien vraagt ook altijd of de zwarte tekst in het groene of rode vlak het beste is... voor mij dus de groene  :D )

Het 'achtergrond-rood' is wat rustiger om naar te kijken

ik zit nog steeds in dilemma met dat rood. Vind het zelf wel mooi en voor mij kijkt het dus juist heel rustig ( heb een prisma-afwijking en bij mij doen lichte schermen dus pijn aan mijn ogen) Ga nog eens even nadenken hoe ik dat op ga lossen, want de kleur moet wel bij de header passen.
Dank je wel voor het kijken.

21

Mooie site hoor !!

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

22

Het is een duidelijke, overzichtelijke site met mooie foto's! Mooie header ook behalve de kleur...
Dat is wat ik minder vind: de lay-out en dan mn. de kleurencombi, da's persoonlijke smaak hoor. Voor mij matched de achtergrond kleur niet met de rest (inhoudgedeelte).

Je moet natuurlijk doen wat jij mooi vindt daarbij rekening houdend met leesbaarheid ed.
Ik zou meer uitgaan van de kleuren in de headerfoto: tinten roze, lila misschien wat groen hier en daar?

Succes ermee, het is niet makkelijk  ;)

Groetjes Maji

23 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (14-12-2010 12:14)

Het is een mooie, overzichtelijke site geworden, maar wat betreft de kleur ben ik het wel met de anderen eens. Het is een beetje vermoeiend lezen zo.

Verder staan er een paar foutjes in (voor zover ik heb gelezen).
Biscuit is namelijk geen deeg maar beslag. Dus ik zou er van maken dat de taarten worden gemaakt op basis van biscuit.
"Het liefste werk ik met verse producten en daardoor kan ik uren in de keuken vertoeven om lekkere vullingen te krijgen. Op dit moment zijn de meest favoriete vullingen:" om lekkere vullingen te krijgen klinkt niet zo mooi, ik zou ervan maken teneinde heerlijke vullingen te verkrijgen of om de lekkerste vullingen te maken. En liefst i.p.v. liefste.

"Na het vullen worden de taarten afgesmeerd met botercremé 1:1 met een smaakje erdoor. Dan bekleed ik ze met fondant. Marsepein kan natuurlijk ook. Boetseersels e.d. maak ik ook van fondant."

Wat botercrème 1:1 is zegt de mensen niet zo veel dus dat kun je wel weglaten denk ik. Dus: Na het vullen worden de taarten strak afgesmeerd met een botercrème, al dan niet met een smaakje naar wens erdoor. Dan bekleed ik de taarten met fondant of marsepein. Ook de dedecoraties zijn van fondant of marsepein, dus alles is eetbaar. Of zoiets...

Dan de foto's;
De enkele foto's zijn erg goed te zien, maar de foto's waar er meerdere op staan zijn zo klein! Echt zonde, want volgens mij is die bruidstaart erg mooi!

Bij het contactformulier moet de komma weg achter formulier.

Zo, nu genoeg kritiek geleverd :)
Je site is verder erg mooi hoor, en hij werkt fijn.

Oh ja, het is ganache en geen ganaché  :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

24

Hoi Maji en Suuz,
jullie tips worden weer meegenomen. Vanavond of morgen werken we weer verder aan de site. Uiteindelijk zal ie nog wel een keer helemaal in orde worden  :lol:

25

als hij klaar is vergeet je hem dan niet te veranderen bij je profiel die staat nu nu op hyves en je site is tenslote mooier

Groetjes Marjon