1

Onderwerp: Wat nu echt nodig om koekjes te decoreren?

Na de prachtige voorbeelden hier wil ik ook eens gaan proberen om koekjes te decoreren met royal icing

wat heb ik nu echt nodig? ga zo m;n bestelling afronden, en zou het zonde vinden als ik wat vergeet!

Wat ik al 'heb'

eiwitpoeder
suikerbakkerspoeder
kleurstoffen
koekjesuitstekers

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de lijntjes evt met een tuitje van bakpapier kan trekken?

Is dat te doen? ik vind het namelijk zo zonde om ook weer spuitzakken en spuitmondjes te bestellen, aangezien ik eerst eens wil kijken of ik het ook echt leuk en lekker vind :Y

Vergeet ik verder nog iets??

De ingredienten voor koekjes deeg kan ik volgens mij gewoon bij de super kopen toch?

2 Laatst bewerkt door djehr (13-12-2010 21:23)

Re: Wat nu echt nodig om koekjes te decoreren?

Je kunt je koekjes versieren met fondant of marsepein of met icing. k begrijp dat je deze zelf gaat maken. zelf gebruik ik altijd Royal icing van funcakes (gewoon omdat ik dat makkelijker vind :D ). Verder kun je icing inderdaad spuiten met een van bakpapier gevouwen tuitje (kan even niet op de juiste naam komen). Ingrediënten voor de koekjes kun je inderdaad gewoon bij de supermarkt kopen.

3

ok, er is dus ook een soort royal icing mix zeg maar? dat wist ik niet! lijkt me wel lekker makkelijk :lol:

even verder zoeken dus!

4

En dit topic bevat een aantal top recepten  :D voor koekjes die je wilt versieren http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

5 Laatst bewerkt door djehr (13-12-2010 21:26)

Oeps...2x  :o

6

Jammer! bij de webshop die hier in de buurt zit ( wil het afhalen) is die mix helaas uitverkocht...

beetje domme vraag misschien, maar een mespuntje citroenzuur.. is dat uit zo'n citroenvormig flesje?? of moet ik een citroen kopen oid? :o

7

Dat topic is helemaal super! Mijn koekjes vervormen idd altijd in de oven! Zou fijn zijn als ze inderdaad mooi in vorm blijven :Y

8

san 1981 schreef:

een mespuntje citroenzuur.. is dat uit zo'n citroenvormig flesje?? of moet ik een citroen kopen oid? :o

Dit is citroenzuur:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=43

Het is een potje met een soort korreltjes. Eigenlijk geen idee of je het kan vervangen door citroensap.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

9

Ik verwacht niet dat je dat kan vervangen door citroensap.
Wel weet ik dat ik het vroeger wel is gehaald heb voor mijn moeder bij de drogist (da). Ze had alleen niet gezegd hoeveel dus kreeg een snoepzak voor de helft gevuld mee :+ .
Dat was veel te veel. Mocht je bij jou drogist informeren of ze het hebben. Je hebt genoeg aan 20  gram.

10

Ik heb zojuist de kant en klare mix besteld uit de webshop hier, vind ik toch wel zo makkelijk voor de 1e keer :)

ook nog even bruine kleurstof meebesteld, ik heb een leuke egel uitsteker liggen en die lijken me erg leuk om te maken!!

Bedankt voor de reacties, het resultaat zal ik natuurlijk tzt showen :Y

11

citroenzuur is zeker niet hetzelfde als citroensap. Het is alleen maar (verschrikkelijk) zuur en het smaakt helemaal niet naar citroen. Ik heb wel eens wat meer dan een mespuntje gebruikt (klein half theelepeltje zeg maar op 500 gram poedersuiker) en dat vond ik zelf erg lekker. Je icing smaakt dan helemaal niet echt zoet meer. De smaak deed me denken aan een soort snoepjes die we vroeger hadden, maar ik weet niet meer hoe dat dat heette.......

If life gives you lemons, make lemoncurd.