1

Onderwerp: kerst en co..

Voor een familiedagje mijn eerste stapeltje gemaakt. Er ging echt zoooveel mis, lang leve de wet van Murphey  :x. Ondanks de tegenslagen ben ik er best wel een beetje blij mee.

Helaas blijf ik ook na een workshop gevolgd te hebben nog moeite houden met tot de rand toe strak bekleden. Er viel dus wat weg te werken.  ;)

Eerst zonder kerstman, die ik er later toch maar bij heb gezet!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3IXQOBD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JRHAJEQL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RRLU7ADW.jpg
Gevuld met witte choco-roomkaasvulling en bosvruchten vlaaivulling.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7WYSHXSF.jpg

Feedback en tips zijn altijd welkom.  :)

2

Re: kerst en co..

Superleuke stapel!
Misschien een tip: voor het bekleden eerst je taart strak afsmeren en een poosje de koelkast in zodat de bc kan opstijven. Voor het bekleden je marsepein/fondant niet te dun uitrollen. En je lap niet te groot maken. Uiteraard wel zorgen dat je lap groot genoeg is. Maar als hij te groot is, wordt hij ook zwaar en scheurt 'ie sneller als je 'em over de taart legt. Succes!

3

ik vind het een heel leuk taartje en door je randje zie je er  niks van dat de onderkant minder strak is .
wat tips voor het bekleden , na het afsmeren in de koelkast zetten en daarna met een warm (droog) mes helemaal glad strijken daarna weer in de koelkast .
de lap marsepein wat groter maken vind ik ook makkelijker om de onderste rand zonder kreukels te krijgen.

4

leuk, leuk, echt kerst!!   :Y  Oh en van die rand.. zie je nix van hoor  :)

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

5

MirandaB schreef:

Superleuke stapel!
Misschien een tip: voor het bekleden eerst je taart strak afsmeren en een poosje de koelkast in zodat de bc kan opstijven. Voor het bekleden je marsepein/fondant niet te dun uitrollen. En je lap niet te groot maken. Uiteraard wel zorgen dat je lap groot genoeg is. Maar als hij te groot is, wordt hij ook zwaar en scheurt 'ie sneller als je 'em over de taart legt. Succes!

Ik denk dat het probleem is dat ik het graag zo dun mogelijk uit wil rollen.  ;)  Ik houd niet zo van dikke lagen marsepein en misschien is dat wel funest voor het creëren van een strakke onderkant. Ik heb t ff gemeten met het laatste stukje taart en de blauwe bekleding is 3 mm.

Het afsmeren en koelen is geen probleem. Dat lukt wel. Kan het ook zijn dat als je lap te groot is, dat je meer vouwen krijgt?

Thanks voor de tips en reacties dames!  :)

6

Vizzstick schreef:

Het afsmeren en koelen is geen probleem. Dat lukt wel. Kan het ook zijn dat als je lap te groot is, dat je meer vouwen krijgt?

Thanks voor de tips en reacties dames!  :)

Nee, met de grootte van de lap heeft het niets te maken. Dat is wiskundig gezien niet mogelijk. Het te bedekken oppervlak van de taart verandert namelijk niet.
Het kan wel met de hoogte van de taart te maken hebben. Lagere taarten hebben kleinere plooien dan hogere taarten, minder marsepein/fondant om weg te werken.

De dikte kan inderdaad wel uitmaken. Als je plak dikker is, kun je het meer uitrekken om de plooien er uit te krijgen.

Maarreh, je taart is echt super mooi. Prachtige kleur blauw ook!

I'm not fat, I'm just short for my weight

7

Oehhhh die vulling, ik zou er zo mijn tanden in willen zetten als ik die foto zie  :9  :9
Leuke taarttttt  :Y

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

Leuke taart, heel winters.

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

Ziet er leuk en lekker uit.

10

Op de foto zie je niets van de oneffenheden die je moest wegwerken, dus goed gedaan. En ik vind hem heel erg leuk!

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

11

leuke taart!!! ik heb hem opgeslagen want ik vind hem zooooo leuk dat ik hem een beetje ga inspikken  :o
ik ga volgende week een taart maken voor onze kerstlunch op het werk.

Groetjes, Franka

12

Fibi schreef:

leuke taart!!! ik heb hem opgeslagen want ik vind hem zooooo leuk dat ik hem een beetje ga inspikken  :o
ik ga volgende week een taart maken voor onze kerstlunch op het werk.

Een eer om dat te horen.  :P

Bedankt voor jullie leuke reacties!  :)

13

Mooi gedaan, echt een gezellig taart voor de kerst.
Zie dat hij het bij jullie niet gehaald heeft  ;)
Zit er lekker uit

Ik ga stoppen dus bijna alles wordt verkocht. Stuur me een mail dan ontvang je de verkooplijst van me.

14

Leuke taart hoor!!
Je hebt ook een leuke uitsteker zie ik ;)
Waar heb je die van(niet die ijsster)

If life gives you lemons, make lemonade!

15

XEsterX schreef:

Leuke taart hoor!!
Je hebt ook een leuke uitsteker zie ik ;)
Waar heb je die van(niet die ijsster)

Welke uitsteker bedoel je?  :)

16

Op de ondertaart heb je in het midden 2 kleine (ijs)sterren en links en rechts ernaast heb je 2 andere soorten (ijs)sterren

If life gives you lemons, make lemonade!

17

Het midden zijn deze http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?products_id=1074 plungers.
de linkse is een plunger van stadter als ik me niet vergis maar hij staat niet meer in de webshop.

En rechts is een metalen uitsteker (met een mini star plunger sterretje er uit) die ook niet meer in de webshop staat.  :)

18

erg leuk
hoe maken jullie die kerstboompjes
die wil ik ook zo graag maken maar weet niet hoe

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

19

erg leuk
hoe maken jullie die kerstboompjes
die wil ik ook zo graag maken maar weet niet hoe

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"