1

Onderwerp: hoe krijg ik in hemelsnaam fondant.......

hoe krijg ik in hemelsnaam fondant door een grote injectiespuit???
ik heb van een vriendin heel veel dikke spuiten gekregen die over datum waren (steriel hoor ;) ) en nu wil ik zoals meerdere dat doen zoals ik lees op het forum gebruiken voor lange slierten.
iemand tips???
(ps weet niet zeke of ik goed sta :o )

2 Laatst bewerkt door djehr (13-12-2010 18:46)

Re: hoe krijg ik in hemelsnaam fondant.......

Ik denk dat het een drama blijft om fondant uit een injectiespuit te krijgen. Zorg dat je fondant goed doorkneed is, dus lekker soepel. Om hem soepeler te maken kun je nog wat crisco door de fondant kneden.

Je sta je volgens mij inderdaad niet goed.
Als je twijfelt waar je topic hoort is het handig om even de STICKY van de rubriek te lezen.
Daarin staat het volgende

STICKY bekleden schreef:

De titel van deze rubriek spreekt voor zich: alles met betrekking tot het bekleden van baksels kan hier worden besproken.
Vragen mbt boetseersels of ander klein suikerwerk horen hier niet! Die mogen in Decoreren.

STICKY decoreren schreef:

In deze rubriek kan alles mbt het Decoreren van Taarten, Cupcakes en Koekjes worden besproken. Over de technieken van het decoreren, maar bijv. ook over kleurgebruik en inspiratie.

Let wel: Een laag over een baksel doen (marsepein op taart of cupcakes bijvoorbeeld) is bekleden en hoort in desbetreffende rubriek.

3

Eventjes in de magnetron doet wonderen! Ik heb niet veel ervaring met injectiespuiten, maar voor de sugargun werkt het als een trein!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Tnx Desirée

(ps weet niet zeke of ik goed sta :o )

Dan is het handig als je je topic even meldt :)

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag