1

Onderwerp: beklede borden

ik heb een vraagje. Ik zie telkens op de foto van jullie dat er bij taarten een aangepast onderboard ligt. Maken jullie daar de taart op en passen jullie ieder onderboard aan bij de taart .
Of is dat alleen voor de foto. Doen jullie dat met inpakpapier en hebben julie dan een serie vooraf gemaakt.

Geven jullie de taart dan mee met het board aan de klant en dan zonder doos?

Sorry voor de vele vraagjes in een.

Yvonne

2

Re: beklede borden

Ik heb heel veel leuke inpakpapiertjes waarmee ik dienborden die ik voor en prikje in de kringloopwinkel kocht beplak. Daarover plastiekfolie. Is het voor mensen die ik niet ken doe ik hetzelfde maar dan met kartonnen dozen, van die lage, deksels eigenlijk. Zo geef ik mijn taarten mee, dus niet in taartdozen.

3

ik laat bij de doe het zelf markt van afval board plankjes zagen in de maat van de taartdoos. ik bekleed voor iedere taart in de buurt van het thema de plank met inpakkapier en dan transparant folie erover. kost bijna niks, is lekker stevig en staat leuk.
succes
groetjes
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

4

ik maak onderborden van mdf bij speciale taarten, maar meestal van heel stevig karton (bijvoorbeeld van een doos en dan 2-3 lagen op elkaar)

pakpapiertje er om heen, folie daarom heen en dan geef ik de taart meestal in een doos mee (onderbord past dan in de doos) Dat is voor het vervoer ook wel zo makkelijk.

Bij stapeltaarten zet ik het onderbord in de doos, doe de deksel als 'achterkant' en dan folie om het geheel.

ik vind het wel netjes om een doos erbij te doen, omdat de taart niet altijd helemaal op gaat en ze hm dan ook makkelijk kunnen bewaren.

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

5 Laatst bewerkt door djehr (12-12-2010 11:34)

lizzl schreef:

ik maak onderborden van mdf
pakpapiertje er om heen, folie daarom heen en dan geef ik de taart meestal in een doos mee (onderbord past dan in de doos) Dat is voor het vervoer ook wel zo makkelijk.

Bij stapeltaarten zet ik het onderbord in de doos, doe de deksel als 'achterkant' en dan folie om het geheel.

ik vind het wel netjes om een doos erbij te doen, omdat de taart niet altijd helemaal op gaat en ze hem dan ook makkelijk kunnen bewaren.

Zo doe ik het ook altijd :Y
Als je bij de zoekfunctie mdf plaat intypt en als rubriek taartdecoratie algemeen kom je nog veel meer onderwerpen met tips voor je vraag tegen  ;)

Heb je trouwens even gemeld want je staat in de verkeerde rubriek. Dit is meer een vraag voor taartdecoratie algemeen...

6

ik heb een vierkante en ronde cakeboard (of heet dat nou drum?  :think: ) gekocht bij de taartenwinkel, kost maar een paar euro. Dat zijn die zilveren geperste kartonnen platen, zijn echt heel stevig. En die bekleed ik dan idd met een leuk inpakpapiertje. Ik doe er geen plastic overheen, maar zet wel onder de taart een taartkartonnetje, zodat de taart niet rechtstreeks op het papier staat.

Ik geef de taart dan ook zo mee, maar vraag meestal wel de onderplaat terug (maar heb ook nog geen opdrachten voor echte 'vreemden' gehad, meestal kennissen of familie).

7

Sietske72 schreef:

ik heb een vierkante en ronde cakeboard (of heet dat nou drum?  :think: ) gekocht bij de taartenwinkel, kost maar een paar euro.

Die zijn ook mooi, maar wel veel duurder. Een MDF plaatje kost ongeveer €0,60 bekleed en al. Die cakedrums een paar euro.

Wat ik meestal doe is de aanbiedingen bij de bouwmarkten in de gaten houden. Als de MDF platen in de aanbieding zijn dan koop ik een plaatje en laat hem in de bouwmarkt (gratis) op maat zagen. Zo kun je voor iedere taart vrij goedkoop een mooie ondergrond.

8 Laatst bewerkt door karla (12-12-2010 15:01)

ik werk bij de praxis,ze zagen daar afvalplankjes voor me op maat,die bekleed ik met inpakpapier in de kleur van de taarten en folie erover heen
de taart verpak ik in folie met lint,staat feestelijk en het staat stevig
van bekenden krijg ik ze terug,haal dan het papier erweer af en bekleed ze voor een volgende met nieuw papier

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

[move]---> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

dank je wel allemaal. Ik heb nu veel informatie gekregen waar ik mee vooruit kan.

Groetjes yvonne

11

de folie die jullie erover heen doen is dat gewoon van dat inpakfolie?

12

Suske504 schreef:

de folie die jullie erover heen doen is dat gewoon van dat inpakfolie?

:Y  :Y  :Y