1

Onderwerp: Vraagje over cake standaard

Dag allemaal,

Ik moet over twee weken een bruidstaart maken. Het bruidspaar heeft zelf de standaard geregeld. Het is een standaard met losse pilaartjes, waarbij je de pilaartjes gewoon op de cake moet zetten.

Ik betwijfel eerlijk gezegd of mijn onderste cake dat gaat houden... er komen er maar twee op, een 20 en een 22, maar toch.. Ik vrees dat de pilaren door de fondant heen gaan zakken. Heeft een van jullie ervaring met zo'n standaard?

Ik kan helaas geen plaatje vinden en heb de standaard ook nog niet zelf in huis, maar het zijn 3 platen met drie pilaren per plaat om 'm te stutten.

Alvast bedankt voor je antwoord!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Re: Vraagje over cake standaard

nee, zo werkt dat niet, het lijkt alleen maar alsof die pilaren op de fondant zelf rusten. Waarschijnlijk gaat er zowel door de taart als door de pilaar een stok tot aan de volgende plaat.

ik wilde er een plaatje bij zoeken, maar kan het niet vinden...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door elleoj (07-12-2010 21:18)

Ooh, natuurlijk! Simpel eigenlijk, dat ik daar niet aan gedacht heb.  :o

De eigenares van 't ding had het over dat 'ie voor engelse christmascakes is, dan zou ie wel op de cake kunnen steunen. Maarja, als ik dat recept bekijk is 't ook net een baksteen!

Ik was al 'bang' dat ik zelf nog even snel een eigen standaard moest aanschaffen (altijd handig om te hebben vanzelf  :D ), maar ik ga eerst eens proberen met stokjes. Dankjewel!

<><

graag gedaan :) geeft vast een hoop rust nu je dat weet ;)

groetjes Tirza     

5

't Scheelt wel inderdaad.  ;) Maar hopelijk van 't weekend wel de mogelijkheid om 't even te testen, dit zijn van die dingen die je eerder weten wil.  O-)

<><

jazeker :Y succes iig :)

groetjes Tirza     

7

Oef, ik heb nu de standaard in huis, maar 't zijn holle pilaartjes.  :s

Heeft iemand daar ervaring mee? Zelf denk ik dat volstoppen met een beetje fondant en een klein kartonnen afdekplaatje maken waar ie op leunt misschien genoeg is, maar als iemand een beter idee heeft... graag! :)

<><

heb je deze lange pillars? zo ja, dan zie je hoe je ze moet gebruiken

http://www.sugarcraft.com/catalog/wedding/sps_small.jpg

maar ik dacht dat je die korte had, en dat je ze op de taart wilde hebben zoals hier:
http://s1.hubimg.com/u/3782088_f260.jpg
door die pillars moet dus nog een dowel oid. Dus die dowel gaat door de cake en dan door de pillar en dan tegen de bovenste plate aan.

Anders moet je de webshop even mailen/ of met ze chatten (rechtsbovenin zit een chatfunctie) maar volgens mij kan dat alleen door de weeks, maar dat weet ik niet zeker

groetjes Tirza     

9

Aah, dan snap ik het! Het zijn inderdaad korte pilaren en daar moet de dowel dus door heen? Wordt het dan niet heel wiebelig? Want het gat in de pilaren is best wel groter.

Sorry voor al mijn vragen, heb nog niet eerder met een standaard gewerkt.  :o

<><

10

mwah dat weet ik niet zeker, misschien moeten daar deze doorheen.
dat weet ik dus niet zeker, en ik kan me voorstellen dat je dit eng vindt, want als dit niet goed zit wordt het ontzettend wiebelig.

met deze vraag zou ik de webshop even chatten/mailen/bellen

anders zou je met 2 plates moeten werken, zoals hier: http://www.wilton.com/cakes/tiered-cake … ction.cfm, wel dowelen, anders zakt de boel nog door je taart heen :Y

groetjes Tirza     

11

Dankjewel! :)

Ik ga straks in een pauze even bellen. :) Heb de standaard van 't weekend gekregen en ik vrees met grote vreze... Toch heel last minute op zoek naar een andere standaard denk ik. :|

<><