1

Onderwerp: hoe lang van te voren versierde koeken (ri) maken?

ik moet (nouja er is mij gevraagd door mijn kids) donderdag 2x 30 versierde kerstkoeken afleveren. nu is mijn vraag hoelang ik die van te voren kan maken. iemand enig idee?

2 Laatst bewerkt door djehr (12-12-2010 15:33)

Re: hoe lang van te voren versierde koeken (ri) maken?

ik weet dat smarianne ze een week van tevoren heeft gemaakt (zie dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=125525) dus je zou nu al kunnen beginnen... :think:

Ligt wel een beetje aan welk recept je gebruikt. Zij heeft het recept van Peggy Porschen gebruikt en daar 5 gram bakpoeder aan toegevoegd.

Recept vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

3

bedankt voor het antwoord

4

zou je ze ook kunnen bewaren in een koekblik?

5 Laatst bewerkt door Adrienne (12-12-2010 19:07)

Ik maak ze zonder bezwaar tot wel 2 weken van tevoren met Royal Icing :Y ( Die van smarianne waren volgens mij vooral met fondant en marsepein )

Oh, en een koekblik is inderdaad de beste bewaarplek :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

nope Adrienne! geen marsepein en fondant gebruikt! Maar 2 weken van te voren durf ik ook wel aan omdat dit soort koekje toch wel 3 maand houdbaar is. Zou eerder ook nog wel aan durven.

7

nou heb net de koekjes uitgestoken en liggen nu in de koelkast te rusten voordat ze de oven in gaan. dacht het recept van peggy drie keer te doen, kwam redelijk uit. heb waarschijnlijk 10 koekjes te veel, maar die gaan vast ook wel op:)

8

zelf laat ik het deeg een halve dag/dag rusten in de koelkast en dan pas uitsteken en gelijk in goed voorverwarmde oven.

9

smarianne schreef:

nope Adrienne! geen marsepein en fondant gebruikt!

Oops, sorry, verkeerd begrepen :+ Maar zijn we het toch eens :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>