Onderwerp: hoe lang van te voren versierde koeken (ri) maken?
ik moet (nouja er is mij gevraagd door mijn kids) donderdag 2x 30 versierde kerstkoeken afleveren. nu is mijn vraag hoelang ik die van te voren kan maken. iemand enig idee?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe lang van te voren versierde koeken (ri) maken?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik moet (nouja er is mij gevraagd door mijn kids) donderdag 2x 30 versierde kerstkoeken afleveren. nu is mijn vraag hoelang ik die van te voren kan maken. iemand enig idee?
ik weet dat smarianne ze een week van tevoren heeft gemaakt (zie dit topic: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=125525) dus je zou nu al kunnen beginnen...
Ligt wel een beetje aan welk recept je gebruikt. Zij heeft het recept van Peggy Porschen gebruikt en daar 5 gram bakpoeder aan toegevoegd.
Recept vind je hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988
bedankt voor het antwoord
zou je ze ook kunnen bewaren in een koekblik?
Ik maak ze zonder bezwaar tot wel 2 weken van tevoren met Royal Icing ( Die van smarianne waren volgens mij vooral met fondant en marsepein )
Oh, en een koekblik is inderdaad de beste bewaarplek
nope Adrienne! geen marsepein en fondant gebruikt! Maar 2 weken van te voren durf ik ook wel aan omdat dit soort koekje toch wel 3 maand houdbaar is. Zou eerder ook nog wel aan durven.
nou heb net de koekjes uitgestoken en liggen nu in de koelkast te rusten voordat ze de oven in gaan. dacht het recept van peggy drie keer te doen, kwam redelijk uit. heb waarschijnlijk 10 koekjes te veel, maar die gaan vast ook wel op:)
zelf laat ik het deeg een halve dag/dag rusten in de koelkast en dan pas uitsteken en gelijk in goed voorverwarmde oven.
nope Adrienne! geen marsepein en fondant gebruikt!
Oops, sorry, verkeerd begrepen Maar zijn we het toch eens
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hoe lang van te voren versierde koeken (ri) maken?