1

Onderwerp: taart bakken help:-)

wie kan mij helpen.moet een taart bakken voor 70personen,ze willen een vierkante taart maar heb geen vierkante bakblikken.heb zelf een bakblik van zenker die is 28 bij 37cm.hoe los ik dit op,of moet ik gewoon een andere blakblik kopen.

alvast bedankt.

liefde en passie voor taarten bakken.

2

Re: taart bakken help:-)

Als je een nieuwe vorm te duur vind voor een keer taart bakken zou je 'm ook vierkant uit kunnen snijden (dus de ronde randen er gewoon af snijden)

oefening baart taart!

3

dat moet dan een stapel worden, toch?
Wanneer je aangeeft waar je ongeveer woont, kun je misschien van iemand bakvormen lenen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

euh gewoon geen opdrachten aannemen als je de mogelijkheden niet hebt of gewoon de bakblikken kopen.

Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment!

5

Frannn schreef:

Als je een nieuwe vorm te duur vind voor een keer taart bakken zou je 'm ook vierkant uit kunnen snijden (dus de ronde randen er gewoon af snijden)

dankje voor de tip.binnenkort uit proberen.

6 Laatst bewerkt door Wilmel (12-12-2010 21:10)

Carien schreef:

dat moet dan een stapel worden, toch?
Wanneer je aangeeft waar je ongeveer woont, kun je misschien van iemand bakvormen lenen.

dankje voor de tip ik probeer eerst frannn haar methode zie hier boven(omdat ze een vierkante taart willen).en anders is lenen ook een optie. ;)

7

Doran schreef:

euh gewoon geen opdrachten aannemen als je de mogelijkheden niet hebt of gewoon de bakblikken kopen.

vreemde manier van helpen :( ,maar bedankt voor x.

ps; familie beschouw ik niet als een opdracht,ik doe het met plezier

8

Ik weet niet of de taart dan wel stevig genoeg is wanneer je de randen er af gaat snijden. Ik zou het zelf niet snel doen. Ik zou eerder een oproep doen om de pannen ergens te lenen  :)

9

Esther68 schreef:

Ik weet niet of de taart dan wel stevig genoeg is wanneer je de randen er af gaat snijden. Ik zou het zelf niet snel doen. Ik zou eerder een oproep doen om de pannen ergens te lenen  :)

weet eigenlijk ook niet.zou het lukken met cake ipv met bisquit?weet jij dat?alvast bedankt.

pannen lenen is een goeie optie.

10

Cake is wel steviger maar ook veel machtiger. Ik vind het zelf te machtig. Moeten het per se vierkante taarten zijn?

11

Ik heb een verstelbare bakring gekocht. Niet te duur en je hebt veel maten in één keer. Ik zweer bij de ronde en de vierkante.
Je heb ook bijna geen bergruimte nodig, haalt hem gewoon uit elkaar.

Maar lenen gebeurd hier vaker, gewoon even aangeven waar je woont en er zijn er altijd die kunnen en willen helpen.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

12

Esther68 schreef:

Cake is wel steviger maar ook veel machtiger. Ik vind het zelf te machtig. Moeten het per se vierkante taarten zijn?

ja dat willen ze,maar denk toch echt serieus dat ik wat moet lenen.een vriendin heeft er eentje van 24 bij 24.ik dacht als ik die leen een paar lagen bakken dan naast elkaar leggen en dan plakken maar.is dat wat?

13

Lilar schreef:

Ik heb een verstelbare bakring gekocht. Niet te duur en je hebt veel maten in één keer. Ik zweer bij de ronde en de vierkante.
Je heb ook bijna geen bergruimte nodig, haalt hem gewoon uit elkaar.

Maar lenen gebeurd hier vaker, gewoon even aangeven waar je woont en er zijn er altijd die kunnen en willen helpen.

een verstelbare is ook een optie waar heb je die gekocht en wat kost het ongeveer.

lenen is inderdaad een goeie optie,maar aanschaven is wel handig anders moet ik steeds maar blijven lenen.alvast bedankt

14

Wilmel schreef:

ja dat willen ze,maar denk toch echt serieus dat ik wat moet lenen.een vriendin heeft er eentje van 24 bij 24.ik dacht als ik die leen een paar lagen bakken dan naast elkaar leggen en dan plakken maar.is dat wat?

Bedoel je meerder taarten strak tegen elkaar en daar dan 1 lap overheen? Lijkt mij :/ , dan krijg je moeilijke naden en hoe vervoer je dat enzenz. Kun je ze dan niet gewoon los naast elkaar leggen, als aparte taarten?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

als je goed afsmeert zie je die naden niet als t goed is... je kan prima taarten aan elkaar "lijmen"

16 Laatst bewerkt door Lilar (14-12-2010 12:10)

Wilmel schreef:

een verstelbare is ook een optie waar heb je die gekocht en wat kost het ongeveer.

lenen is inderdaad een goeie optie,maar aanschaven is wel handig anders moet ik steeds maar blijven lenen.alvast bedankt

Ik heb hem van T&D daar was ie iets goedkoper, maar ze hebben hem ook bij DLT

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1109

Is in één keer +/- € 20,- maar je heb wel voor altijd HEEL veel maten in huis.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

17

Lilar schreef:
Wilmel schreef:

Ik heb hem van T&D daar was ie iets goedkoper, maar ze hebben hem ook bij DLT

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1109

Is in één keer +/- € 20,- maar je heb wel voor altijd HEEL veel maten in huis.

dankje voor de tip,denk dat ik dat maar doe.scheelt ook op berg ruimte:-)

18

etmc schreef:

als je goed afsmeert zie je die naden niet als t goed is... je kan prima taarten aan elkaar "lijmen"

ik zal het proberen.heb een hele goeie tip gekregen van lilar over verstelbare bakringen.erg handig denk ik ;) .maar toch bedankt voor je tip.

19

je kan tegenwoordig ook biscuit bestellen in allerlei verschillende vormen :)

20

soraida schreef:

oh dat wist ik niet.wel makkelijker ;) heb ik meer tijd over.

21

En,,, nog gelukt?

oefening baart taart!

22

Wilmel schreef:
soraida schreef:

Ik kwam toevallig van de week op een site waar deze verkocht worden. Ben niet echt prijsbewust  :o  en zeg niet vaak dat ik iets te duur vind maar deze vind ik niet echt goedkoop....

23

Esther68 schreef:
Wilmel schreef:
soraida schreef:

Ik kwam toevallig van de week op een site waar deze verkocht worden. Ben niet echt prijsbewust  :o  en zeg niet vaak dat ik iets te duur vind maar deze vind ik niet echt goedkoop....

weet je nog welke site dat was.(fijne kerstdagen)

24

Frannn schreef:

En,,, nog gelukt?

hoi,

nog steeds niet uit geprobeerd.drukke maand, taart is voor volgende maand.(fijne kerstdagen)

25

ken je ook al de silverwood multisize square pan? te koop bij de hebshop en ik heb er al vaker reclame voor gemaakt hier op het forum, misschien even met de zoekfunctie kijken? Ik ben er helemaal dol op!

Groetjes, Dorothea.