1

Onderwerp: Vanuit Spanje

Hoi, Ik ben Diane en woonachtig te Spanje.  Jammer genoeg hebben ze hier niet zo een "bak en taarten cultuur" als bij ons (Belgie en Nederland).  Ik surf dan ook vaak naar de .nl of .be sites voor informatie.  Ingrediënten vinden is dan ook niet altijd even makkelijk.  En dien dan ook vaak bestellingen te plaatsen in Belgie of Nederland wat dan uiteindelijke duur wordt, maar goed een hobby is een hobby.  BV. zelfrijzende bloem kennen ze hier niet!  Vandaar al mijn eerste vraag:  Mijn biscuut komt dus nooit omhoog, iemand tips???  Ik kan hier enkel gewone bloem gebruiken dus geen zelfrijzende.  Gracias en fijn jullie te leren kennen

2

Re: Vanuit Spanje

Hola Diane,

Welkom op dit digitale taarten-paradijs. Fijn dat jij er ook bij bent.

Er zijn er nog uit Spanje/Italie/... maar niet iedereen zet zijn of haar woonplaats-land in het profiel en dan kan je niet altijd correct reageren. Mijn tip aan jou is dan ook, zet je land en woonplaats in je profiel. Wellicht dat er in jouw buurt nog forumleden zijn. Kan je gezamenlijk bestellen, recepten uitwisselen en leuke freubelmiddagen houden. T'is maar een idee.

Fijne avond nog.

Met zoete groet! Akire

3

Welkom en heel veel plezier hier en met alles wat je gaat maken

deze link is van een nederlandse dame die in Spanje ook deze taarten maakt :Y

http://www.tartacadabra.com/

4

Hai Diane,

Welkom op het forum! En heel veel succes met bakken.
Ik bak ook gewoon met bloem. Vergeet het snuffje zout niet en zet de temperatuur niet te hoog.
5  eieren
150 gr suiker
samen 10 minuten mixen
125 gr bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
snufje  zout
erdoor spatelen
15 min 140 graden/ 15 min 150 graden/ 15 min 160 graden
Dit is voor een vorm van 24 cm diameter.

groetjes

Cake is nice!

5

Hallo Diane,
Hier hebben we hetzelfde probleem (lees Zwisterland)
Bakpoeder toevoegen is een mogelijkheid!
De producten zijn hier ook niet altijd gemakkelijk te vinden maar we geven niet op ;-)
Ik ben nog niet zo lang bezig maar heb de microbe goed te pakken!
Veel bakplezier!!!

Inge

6

Hey, Bedankt allemaal voor de leuke reacties.  Fijn om hier op het forum te zitten en jullie hier te ontmoeten.  Wonen in het buitenland is best wel fijn maar toch roots blijf je houden.

Bedankt allemaal

Diane