1 Laatst bewerkt door EdithM (12-12-2010 16:10)

Onderwerp: verticaal vullen

Via cakewrecks kwam ik op de blog van Dimitra, een bulgaarse geloof ik. Zij maakt schitterende taarten van buitenaf gezien, maar nog zeker zo interessant is de binnenkant. Die rolt ze namelijk op als zo'n jamrol (waar je normaal gesproken plakjes van snijdt). Ben je ook meteen af van die bobbels in de zijkant door de vullinglagen. En het ziet er heel grappig uit, die verticale strepen als je een punt snijdt.

http://translate.google.com/translate?h … pot.com%2F
(Ga naar Feestlijke taarten I)

Het oorspronkelijke blog is in het bulgaars en Google Translate maakt er een rommeltje van, maar de foto's spreken voor zich!

12-12-2010: Heb het inmiddels uitgeprobeerd:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126614

I'm not fat, I'm just short for my weight

2

Re: verticaal vullen

wow, ziet er zeker leuk uit, maar lijkt me ook wel lastig.....om het zo te draaien. Wel  iets om over na te denken  ....  goeie tip :thumb:

3

Ziet er inderdaad leuk uit op je bord! Maar de 'gewone' manier lijkt me toch een stuk gemakkelijker maken hoor...

Heb hier ook wel eens iets gezien over horizontaal vullen en dan rondom een dunne laag biscuit tegen de zijkant afrollen. Dan heb je dus ook een strakke gebakken kant aan de zijkant.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

Miss Pebble schreef:

Ziet er inderdaad leuk uit op je bord! Maar de 'gewone' manier lijkt me toch een stuk gemakkelijker maken hoor...

Heb hier ook wel eens iets gezien over horizontaal vullen en dan rondom een dunne laag biscuit tegen de zijkant afrollen. Dan heb je dus ook een strakke gebakken kant aan de zijkant.

Oja, dat klinkt ook goed. Maar ik ga het echt een keer uitproberen en laat jullie dan weten of het te moeilijk is of niet.

5

Oh wat is dit grappig! Lijkt me wel moeilijk op te eten  O-) denk niet dat je dan bij elk hapje een gelijke hoeveelheid biscuit en vulling hebt en tenslotte gaat taart om de smaak, toch?
Dat laagje biscuit aan de kant lijkt me wel echt helemaal super; dat wil ik ook gaan proberen als ik eindelijk mijn degelijke oven heb  :Y

6

Leuk zo oprollen! Ga ik zeker'es proberen. Bedankt.

Met zoete groet! Akire

7

wat een prachtige foto's staan er op deze site!!!

groeten, Bianca
TAART in huis

8

Ja, mooi hè? Ze heeft echt talent!

9

Okee, ik heb het uitgeprobeerd. Is op zoek niet heel moeilijk, maar wel een geklieder en als je hem hoog maakt, zakt ie sneller in. Maar het was wel leuk om een keer te doen!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=126614

10

wat een mooie dingen staan er op die site zeg :Y
enne... jou taart is ook super zeg :thumb:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)