1

Onderwerp: bake-a- licious marsepein

ik heb van iemand bake-a-licious marsepein gehad maar ik vind het echt helemaal niets! Het plakt als een gek en scheurt gelijk als ik de taart bekleed. Het kneden ging zo soepel dat ik dacht: zooo dat is echt wel fijn spul. Maar ja toen ik de taart wilde bekleden, plakte het en even later scheurde het. Het lijkt wel kauwgom. Het is 1:3 maar vraag me af of het wel gemaakt is om uit te rollen? Iemand deze marsepein wel eens gebruikt?

2 Laatst bewerkt door angelina17 (23-09-2010 19:34)

Re: bake-a- licious marsepein

Ja ik heb hem ook gebruikt en vond het ook 3 keer niks. Ik had er zelfs 2 kilo van besteld. Wat ik ermee heb gedaan: ik heb nog 5 kilo funcakes 1:4 gekocht (1:3 zou ook wel kunnen denk ik) En ik heb ongeveer 200 gram bake-a-licious marsepein door 800 gram funcakes marsepein gekneed. Dat geeft dan wel de lekkere smaak van de bake-a-licious en de stevigheid van de funcakes. Ik vind persoonlijk de funcakes weer juist te stijf. Zo heb ik het opgemaakt en ik kon er wel goed mee werken en iedereen vond het erg lekker. Nu gebruik ik trouwens zeelandia en die vind ik persoonlijk wel het fijnst om mee te werken. Hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes Angelina ;)

bake-a-licious heb ik ook 1keer gebruikt.. ging voor geen meter.. het bleef scheuren en plakken.. heb op het punt gestaan om de lap door de keuken te smijten!! kon me nog beheersen gelukkig! haha..
zelfs na een bus poedersuiker erdoorheen te kneden wilde het niet!
het is wel met veel smaak opgegeten door de rest hier! haha.. want het is wel een lekkere marsepein idd..

Groetjes, Rianne
taartvanrianne.tk

4

gelukkig ligt het toch niet aan mij. Funcakes vind ik i.d.d. erg stug met kneden en uitrollen maar ga het toch maar even kopen om het te mengen. Zeelandia marsepein waar kan ik dat kopen?

5

Ik heb hem toevallig in Ridderkerk gekocht maar hij is te bestellen in heel veel webshops, waaronder dus ook taart en decoratie in Ridderkerk. Succes ermee! ;)

eculypta schreef:

Zeelandia marsepein waar kan ik dat kopen?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … 3cc69f1125

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

dat is wel gelijk 6 kg, beetje teveel ;)

8

Bij andere webshops zijn ook in kleinere verpakkingen te koop hoor! Van bijv. 1 of 2 kilo. Gewoon even rondkijken. ;)

9

Voor de medeslachtoffers die een zoekopdrachtje doen zoals ik, sluit ik me even aan bij dit bericht. Wat een ramp! En ik heb een doos van 5 kilo staan en nu nog 3,5 kilo over. Het scheurde als een gek met bekleden, het is niet te doen.

Mijn idee was ook om de funcakes (die ik ook te stug vind, zelfs mijn man heeft er moeite mee om het te kneden) erdoorheen te kneden. Ben blij te lezen dat dat lukt.

Het kleuren en kneden van de bakelicious is geweldig en het ruikt ook heel lekker.

Ga van de week proberen kleine plaatjes voor petit-fours te maken ermee. Hoop dat het lukt. Maar dat is een klein oppervlak. Maar voor taarten te bekleden, nooit meer!

Groetjes Chantal

A colourful cake for a colourful day!
www.colourfulcakes.nl

10

eculypta schreef:

gelukkig ligt het toch niet aan mij. Funcakes vind ik i.d.d. erg stug met kneden en uitrollen maar ga het toch maar even kopen om het te mengen. Zeelandia marsepein waar kan ik dat kopen?

hier in de webshop, zijn alleen dozen van 6 kilo.
ik vind de zeelandia tot nu toe ook het beste en het lekkerste. Maar ik heb ook wel eens funcakes marsepein en dan kneed ik er wat fondant door dan wordt het ook soepeler.