1

Onderwerp: Gesmolten chocolade nogmaals verwarmen?

Ik ben bezig om uit de Mjam de "kleine verleiding" te maken  :P .
Ik heb net 15 bitterkoekjes van een toef bc voorzien en na het uitharden in de koelkast hebben ze ook een mooi gesmolten chocolade-jasje gekregen. Maar nu heb ik best nog veel gesmolten chocolade over. kan ik dat bewaren en later deze week nogmaals verwarmen? Ik vind het zo zonde om weg te gooien en ik weet er zo snel geen leuke (lekkere) bestemming voor.  :s

Ik hoor het graag!  :Y

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

2

Re: Gesmolten chocolade nogmaals verwarmen?

goede vraag... ik lees even mee..

www.lil-suz.blogspot.com voor meer over mijn creaties

3

Ik hoop dat er iemand is die een antwoord weet!  :Y

Groetels, Annette

4

Helaas werkt dat niet zo goed in mijn ervaring. Ik heb eens een zak callets in de auto laten staan (afgelopen zomer), in de hitte en een groot gedeelte was gesmolten. Ik dacht het ook nog wel te kunnen gebruiken, maar het smolt niet goed, en werd brokkelig en kruimelig, zoals het ook wordt als het verbrand is.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Ja hoor dat kan prima. :Y  Je kunt chocolade oneindig smelten. ( mits steeds niet hoger dan 45 graden, anders veranderd de structuur ) Houdt er wel rekening mee dat je hem voor een  mooie glans steeds opnieuw tempereert.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

6

Ik heb dat wat overgebleven is in de melk gegooid :+ . Vonden de kids heerlijk, echte chocomel.

Maar ik verwarm het wel eens na een paar dagen nog een keer en dat ging prima. Maar wat Glamour zegt heb ik ook wel eens gehad :/ . Ik weet niet waarom het de ene keer wel en de andere keer niet goed gaat :rolleyes:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

mijn schoonmoeder had het laatst ook geprobeerd....en toen plofte het in de magnetron....... misschien heb je in een pannetje meer geluk? het was bij haar verbrand.....succes ;)

Groetjes Christa!

8

Oke, bedankt voor de reacties. Ik bewaar het gewoon want het weekend ga ik nog meer :kleine verleidingen" maken en dan probeer ik gewoon die chocolade weer te smelten. Niet geschoten altijd mis toch?  ;)

Groetels, Annette

9

:Y  :lol:

Groetjes Christa!

10

Christa163 schreef:

mijn schoonmoeder had het laatst ook geprobeerd....en toen plofte het in de magnetron....... misschien heb je in een pannetje meer geluk? het was bij haar verbrand.....succes ;)

In de magnetron moet je echt heel erg uitkijken want het wordt van binnenuit verwarmd. Dan verbrandt het binnenin en aan de buitenkant lijkt er niets te gebeuren. Wil je het toch in de magnetron smelten dan kun je het het best op een hele lage stand doen en dan telkens een halve minuut, dan roeren, weer een halve minuut, roeren etc. In het begin heeft roeren niet veel zin omdat de blokjes hard blijven maar dat komt vanzelf.

Ik smelt het tegenwoordig gewoon au bain marie, dan gaat het altijd goed.

Wat je over houdt kun je gewoon opnieuw gebruiken, mits je het ook dan weer geleidelijk verwarmt.

Groetjes, Monica

11

Heb vorige maand de module chocolade afgerond op het CCB en heb geleerd dat het werken met chocolade toch wat ingewikkelder is dan smelten en stollen.
Als je wat leest over tempereren (zoals chocoholic al aangaf) dan snap je waarom chocolade wel of niet doet wat je wil :)
Maar in t kort, kan het gewoon, zo vaak je wilt  :9

12

Oke, bedankt voor de reacties.

Groetels, Annette