1

Onderwerp: Veel cupecakes maken in 1 keer?

Donderdag is er kerstdiner op school en beide kids hebben de cakes gekozen......en laat mijn dochter nou die dag net jarig zijn en ook cakejes willen trakteren  :lol:
Moet dus 90 cakes bakken.

Kan ik al het beslag in 1 keer maken? Of moet dat echt per stuk kan er 12 tegelijk maken.

2

Re: Veel cupecakes maken in 1 keer?

Hmm ik maak wel eens beslag voor 2a3 rondjes cupcakes, Wel elke keer de mix weer even doormixen. Maar 90 cupcakes? Dat is wel heel veel beslag dat dan lang stil moet staan. Ik zou het in drieen doen denk ik.

3

Heb je zo´n grote mixerkom dan? :+

Nee hoor, zou het zeker niet zo lang laten staan. Dan zakt het te veel in.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Dan maak ik het gewoon per keer dan maar wat vaker mixen ;) Had me makkelijk geleken als het in 1 keer kon.

5

Na het mixen lijkt het me het beste om het meteen te bakken. Hangt dus af van het aantal cc's dat je tegelijk kunt bakken. Ik bak er max. 36 tegelijk, dat schiet lekker op!

6

Ik heb maar 1 bakblik dus kan er 12 per keer kwijt ben dus wel even zoet een woensdag maar ach gelukkig hoef ik niet te werken hahahaha :lol:

7 Laatst bewerkt door Maji (12-12-2010 00:45)

Ik heb laatst toen ik er 125 moest bakken het beslag steeds voor 2 rondes gemaakt. Het ene deel ging de oven in (24) terwijl het andere deel nog even moest wachten in bakblik. Dit is prima gegaan en ik heb een super reactie terug gehad dat ze zo lekker waren!

Dus misschien is het een optie voor je een extra bakblik aan te schaffen? Altijd handig en je kan dus terwijl het ene in de oven staat het andere al weer vullen.
Of lenen van iemand?

Groetjes Maji

8

ik heb een keer op een avond 98 cc gemaakt.
Ik heb 2 siliconen vormen. Ik had de 2e doorgeknipt zodat ik 20 cc per keeer kon bakken, dat scheelde enorm. Ongeveer 3x beslag gemaakt, meer paste ook niet echt in mn Kenwood.

9

ik heb ook een keer voor ong 120 - 150 gebakken en dan steeds 1kg per keer aangemaakt. ik had wel ook een 2de bakblik en zette ze dan schuin onder elkaar in de oven, zodat ik er 24 per keer bakte.

Groetjes, Dorothea.

10

Ik maak het per pak, gebruik nog gewoon koopmans. En kan er ook maar 12 tegelijk bakken. Ik gebruik de siliconen houders van de action. Deze heb ik allemaal los geknipt en zet ze op een metalenpizza plaat van de hema. Heb dus 2 platen en 24 siliconen houders. Zodra de 1 erin staat vul ik de ander. Als de 1 dan klaar is kan de ander er gelijk in. Je drukt even met de plank op de cakejes en haalt ze daarna gelijk uit de houder.
Deze kunnen dan even afkoelen om weer gevuld te worden. Op het moment dat de bodem in zicht is van je cakemeel gooi ik het over in een ander schaaltje zodat mijn mixer weer kan gaan mixen en je door kan gaan met bakken.

Succes. Je gaat het zeker redden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Maji schreef:

Ik heb laatst toen ik er 125 moest bakken het beslag steeds voor 2 rondes gemaakt. Het ene deel ging de oven in (24) terwijl het andere deel nog even moest wachten in bakblik. Dit is prima gegaan en ik heb een super reactie terug gehad dat ze zo lekker waren!

Zo heb ik het ook gedaan, werkt prima! :Y
Maar ik ga ook maar eens proberen of er meerdere in de overn kunnen  :)