1

Onderwerp: Cupcake (marsepein/fondant) na ontdooien nat

Goedemiddag,,
Ik heb vd week 50 cupcakes gemaakt. Nu heb ik deze ingevroren kant en klaar. Ik heb er net 1 als test uit de vriezer gehaald om hem te proeven. Nu heb ik hem ingevroren in een plasticzak en in een doosgedaan. Maar ontdooien heb ik hem gewoon op de aanrecht gezet. Maar nu wordt mijn marsepein/fondant glimmend.

Moet ik het volgende week anders ontdooien? Dus in doos en zak laten zitten om dit te voorkomen? Of nog een andere tip hoe ik dit kan doen? Of is er gewoon niets aan te doen en gaan ze volgende week gewoon allemaal glimmen???

Wie kan mij helpen.

2

Re: Cupcake (marsepein/fondant) na ontdooien nat

Ontdooien in de koelkast....................en volgende keer decoraties niet mee invriezen, is helemaal niet nodig.

3

oke thanks,

Het moest wel met decoratie heb volgende week absoluut geen tijd om ze te decoreren vandaar dat ik ze compleet heb ingevroren.

4

Decoraties wel vantevoren maken maar niet mee invriezen. Gewoon bewaren in een doosje en er na het ontdooien op doen. Da's ook handig en gaat niet glimmen. Maar dit is voor een volgende keer begreep ik...

Na 24 uur is als het goed is alles weer droog. Ik heb het met taarten ook altijd...

[move]---> td algemeen (bij de andere vriesvragen)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Overigens bedenk ik me nu dat je cc's inclusief decoratie beter kan ontdooien in de koelkast, dan gaat het geleidelijker. Omngedecoreerde cc's kunnen natuurlijk buiten de koelkast en zijn in no time ontdooit.

8

Ontdooien ook niet met/in plastic zak, zo kan de condens niet weg en krijg je (ook) natte cupcakes.

9

Ik vries soms gedecoreerde cc's (in een plastic doos) in. Ontdooien uit de doos en gewoon op kamertemperatuur. Na een uurtje zijn ze mooi droog.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties