1

Onderwerp: Help biscuit komt niet omhoog

Ik net even met volle moed het recept uitproberen voor biscuit en het ziet er echt onwijs mooi uit alles lukte perfect en ik heb nog wel een combi magnetron haha MAAR.. nu is die echt amper gerezen misschien 2 cm? Wat kan ik hier aan doen..
Ik heb gebruikt voor een 16cm vorm (er ging een halve liter w in)

1 Ei
30 gr bloem
30 gr suiker
5 gr maizene
zout

Ik heb hem net even snel geproefd en het smaakt heerlijk! Alleen hij is misschien 4cm dik haha dus dat is ech tniet goed! de bakvorm is niet heel hoog.. maar hij ging ook echt amper om hoog

2

Re: Help biscuit komt niet omhoog

Hoe hoog is je vorm? Is het een springvorm?

Voor rond 16cm staan hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051 echt andere hoeveelheden dan je nu gebruikt hebt............

En.............een andere titel dan alleen HELP zal je wellicht meer reacties opleveren.............

je hebt waarschijnlijk zo'n lage vorm van de hema oid? het helpt om die op te hogen met bakpapier en er dan iig meer beslag in te doen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Oh oke sorry! Bedankt voor het veranderen!

Ja ik heb zo een lief klein hema dingetje gekocht me combi magnetron is niet zo heel erg groot... Maar als ik hetophoog met bakpapier dan maakt dat toch geen verschil? want dan gaat die toch alsnog niet echt omhoog? Ik ga het vandaag gewoon nog eens proberen! En idd maar wat meer beslag want ik kon dr nu niet eens iets tussen doen haha hij was echt 3 cm hoog..