1

Onderwerp: Waarmee boltaartjes

Hallo allemaal,

Ik zie vaak de boltaartjes langskomen hier op het forum.
Ik heb ook al vaker ergens gelezen waarmee je dat kan maken..

Nu las ik de Blanda (?) schaaltjes van de Ikea en bepaalde schaaltjes van de blokker..
Maar welke schaaltjes van de blokker kan je het beste gebruiken en hoe weet ik hoeveel beslag en hoelang het in de oven moet?

groetjes

2

Re: Waarmee boltaartjes

Ovenvaste schaaltjes :Y
:think: alhoewel de Blanda van Ikea officieel een serveerschaal is, maar RVS is altijd ovenvast :Y

En de hoeveelheden staan in de tabellen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

hoi ik heb ook even een vraag over boltaarten

ik heb dus die blanda, maar ik zag op vrije tijd tv dat ze eerst een bisquit bakken in een andere vorm, en dan de blanda bekleden met plakken van de bisquit.

Nou wil ik in de kerstvakantie met 2 vriendinnen voor het eerst gaan experimenteren met taarten, kunnen we ook hotelcake uit de winkel nemen om de blanda te bekleden  ?

Ik ga morgen een bestelling hier in de webshop doen voor fondant e.d., maar het zou ons tijd schelen als we niet eerst een bisquit hoeven te bakken :-)

Alvast bedankt voor je antwoord !

4

je kan wel cake kopen, maar dat valt erg zwaar op de maag icm fondant. dat is mijn mening.
een biscuit bakken is zo gebeurd......je kan het uit reepjes maken, maar ook gewoon in de oven doen....heb een kleine blanda, maar niet gebruikt....heb wel boltaartjes gemaakt met reepjes cake en biscuit.

Groetjes Christa!

5

oke, bedankt, dus een eigen bisquit is luchtiger.

dan bestel ik dat meteen mee :-)

6

Vandaag bij de blokker geweest.. Maar ik kan geen goede schaaltjes vinden die in de oven mogen..

heeft iemand een voorbeeld van zon schaaltje die je ervoor kan gebruiken?

7

Suske504 schreef:

Vandaag bij de blokker geweest.. Maar ik kan geen goede schaaltjes vinden die in de oven mogen..

heeft iemand een voorbeeld van zon schaaltje die je ervoor kan gebruiken?

Kijk even op de Ikea site en dan op blanda zoeken. Dan zie je 2 soorten de glazen (ik heb wel gehoord dat die wel eens zijn gesprongen in de oven) en een rvs. Deze laatste gebruik ik zelf.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

ik heb ook de RVS schaaltjes van Blanda. (ikea) alleen nog niet gebruikt :lol:

Heb ook RVS schaaltjes van de action.....alleen die heb ik nog nooit in de oven gedaan!!!!!!!

Groetjes Christa!

9

Er zijn al heel wat topics gescheven over hoeveel beslag er in welk schaatje kan en hoelang ze dan in de oven moeten. Hier vind je vast antwoord op je vragen (ik tenminste wel).

Dus vul blanda in bij de zoekfunctie in er gaat een wereld voor je open!!
Heel veel succes ermee.

Maak van/op elke dag iets moois, groetjes Mara