Onderwerp: Newbie Marco !
Hoi ontzettend creatieve taartenbakkers!
of ik kan beter zeggen taartenbaksters, want ik zie geloof ik niet zo veel mannen hier.
Hier dus wel een, Marco uit Zaandam. Ik ben onlangs aangestoken door een vriend van mij die taarten maakt (kant en klare cakelagen koopt en er van alles tussen smeert) en bekleed met fondant.
Vroeger bij mams thuis vond ik het al leuk om caken te bakken en te helpen met de appeltaart maken (vooral de met kaneel en suiker ingesmeerde appel opeten natuurlijk).
Maar goed.. dus maar eens gaan googlen. Via deze site en YouTube werd ik nog enthousiaster.
Wat maken jullie allemaal een geweldige kunstwerken !!! Ik blijf van de ene in de andere verbazing vallen en kan hele dagen spenderen aan het rondkijken. Dikke vette schouderklopjes! Als ik zulke taarten kon maken, zou ik mijn dag baan opzeggen denk ik wat daar heb je dan toch geen tijd meer voor!
Ik heb pas drie taarten zelf gemaakt.
De eerste was een gewone oma's appeltaart. Met drie soorten appels, een laagje spijs op de bodem van de taart. Door de appels doe ik een beetje van een soort van cakebeslag (met een beetje Ameretto) waardoor ie lekkers stevig blijft en niet uit elkaar valt als je hem snijdt/eet. Vingers werden afgelikt door de vrienden die hem aten.
De tweede zonder poespas. Citroentaart met meringue.
Toen ik hiermee aan kwam bij vrienden/vriendinnen waarmee ik regelmatig samen eet en iedereen iets zelfgemaakt meeneemt, werd ik meteen tot taartenbakker van het groepje gebombardeerd. No problemo
De derde met kleurstofjes (poeder) van de natuurwinkel. De bedoeling was wit/kleur/wit/kleur, maar omdat ik een denkfout gemaakt had, had ik net zoveel wit beslag als van elke losse kleur dus veel te weinig wit (1/5e ipv 6/10e).
Dit was met een cakebeslag voor witte cake, dus zonder eierdooiers. De smaak van de cake was echt geweldig. Al was hij nadat hij was afgekoeld enorm ingezakt en heel erg stevig qua structuur. Zelfgemaakte icing van boter en poedersuiker met rode kleurstof eroverheen en smullen maar.
Mijn vierde taart wordt de Chocolate Mud Cake die ik hier op het forum vond. Er tussen gaan Dulche de Leche en kersenjam. Erover een chocolade ganache.
Omdat de avond een Halloween tintje heeft. Wil ik er een grafsteen op zetten met een hand die uit het graf komt. Voor de hand heb ik een vormpje van een verpakking van een gelsnoepje in de vorm van een enge hand/klauw.
Wat grauw zwart/groen gras plukjes hier en daar, een grappige mummie die achter de steen staat te gluren en hier en daar een paar kleine oranje pompoentjes.. althans.. dat is mijn plan.. nou nog werkelijkheid. Nog nooit met fondant gewerkt dus ga het beleven vanavond en wellicht ook nog morgen.. heb nog tot morgen 15u de tijd .
De basis cake is klaar.. nu de lagen/top en de decoratie nog.. we gaan zien of het gaat lukken, ben in elk geval nog steeds erg enthousiast (tips voor deze taart zijn welkom!)
Groetjes!!
Volg me op Twitter!! : http://twitter.com/#!/MrBreeVandeKamp