1

Onderwerp: bruidstaart

hey meiden,

lange tijd hier niet geweest maar onderhand wel lekker verder wezen oefenen met mate (was zwanger en kon marsepein toen echt niet luchten)

nu is het volgende aan de hand! ik heb mijn zusje beloofd om als kado voor haar bruiloft de bruidstaartr te maken. maar uiteraard geen idee hoe ik dit aan moet pakken. :rolleyes:

het moet een taart worden voor +- 90 personen. ronde vormen . ik heb de volgende maten hier liggen :
-18
-24
-28
ik zal uiteraard wat moeten kopen zoals standaards en bakvormen. ook ingredienten etc maar weet gewoon niet hoe te beginnen.

het thema is wit met zilver. en wil graag de bloemen zilver maken en de taarten wit bekleden. het moet allemaal op locatie gemaakt worden aangezien ze in belgie trouwen en we daar ook een week verblijven. ze hebben daar goede ovens maar geen vriezer. wel grote koelkasten.

de volgende vragen rijzen nu:

- welke bakvormen zal ik kopen?
- welke vullingen zal ik gebruiken?
- hoeveel taarten heb ik nodig?
- wat moet ik aanschaffen wat betreft marsepein, bakmix etc etc etc

iemand nog tips of leuke dingen zoals leuke uitstekers etc? want dit is toch wel een groot project en vind het toch wel moeilijk aangezien er veel vanaf hangt. maar tegelijkertijd ook wel erg leuk want anders zouden ze geen bruidstaart nemen! :Y

groetjes kim

Re: bruidstaart

ga je kapsel/biscuit gebruiken voor de taarten? want daar is het wel afhankelijk van hoeveel taarten je nodig hebt.

de vulling, dat zou ik het bruidspaar laten kiezen :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

biscuit!

bruidspaar heeft geen wensen behalve de kleuren. vulling mag ik bepalen . ook met het oog op wat mogelijk is om mee te nemen naar belgie of daar te maken!

groetjes

en wil je een stapel maken? of wil je losse taarten? of misschien 2 kleinere stapels ipv 1 grote?

groetjes Tirza     

5

nou of een paar stapels of een standaard kopen dat weet ik niet. dat vind ik juist zo moeilijk!

oke, dus 1 stapel voor 90 personen kunnen we wegstrepen?

tsja, die standaard... dat ligt ook een beetje aan jouw budget. welke spreekt je aan. Wil je er eentje met pillaar in het midden, of juist niet...

groetjes Tirza     

7

Je zou ook kunnen huren.

Moeten de taarten lang buiten de koeling staan? want dan zou ik voor save gaan en voor een bc vulling kiezen.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

8

het kan allemaal in de koeling. al;een wil wel wat makkelijker vullingen!

standaard zag ik een mooie van wilton geloof ik met drie losse delen. zonder tevel tierelantijn.

nee 90 personen stapelen valt zeker af nog nooit gedaan zoveel stapelen dus dan ga ik daar maar niet dan mee experimenteren! hahahahaha

9

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=547

deze ???????????

10

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … 3cc69f1125
deze?

Hier red je 3 x 28cm = 20 personen, dus 60 personen mee op 1 standaard.
Je kunt dan nog 2 taartjes van 24cm = 15 personen erbij doen en je hebt genoeg :Y Die bakvormen heb je al, dus dat scheelt al weer :)

groetjes Tirza     

11

hihi, ik was te laat, je hebt een andere... ff opnieuw rekenen :)

oke, op die standaard kan voor 50 personen taart, dus dan nog 2 losse taarten van 28cm er naast?
Maar dan moet je dus wel 2 nieuwe bakvormen aanschaffen :Y

groetjes Tirza     

12

ik vind die witte niet mooi! hahahahahaahhahaha

dus dan drie maken van
18
24
28 centimeter???????????

en dan losse aansnijtaarten ernaast?

13

hihi!! je kunt er natuurlijk altijd een mooi kleed overheen leggen en dan de taarten daarop, maar goed uitgaande van jouw standaard:

ik dacht zoals die maten aangeven, 20/25/30cm dan kom je op 50 personen en dan nog 40 los = 2 x 28 oid :)

groetjes Tirza     

14

jaaaaaaaaaaa maar ik heb geen 20-25-30 hahahahahaha dus dat word dan 18-24-28.
of misschien toch jouw standaard want met een mooi kleed eroverheen is dat natuurlijk ook wel gaaf!!!

en dan 3 keer 28 ernaast????

en wat voor vullingen?? heb je nog leuke tips?

en wat voor aankleding? dacht zelf wit bekleden en dan met die cutters die dunne bloemen in het zilver (weet niet hoe die rotdingen heten meer. die hele dunne die heel moeilijk zijn)
ik heb ook nog madeliefjes plungers. en misschein die aansnijtaarten met een grote strikm erop?

ppfffffffffffffffffffffff  waar ben ik aan begonnen hihih

15

waar woon je? Ik zit in Alkmaar. Ik heb een vorm van 30 cm en een van 35, je mag die best lenen hoor! 3 x 35 cm en je bent klaar! alleen ben ik nog geen goede standaard voor 3 taarten van 35 cm tegen gekomen...

16

18/24/28 is 45 personen, dus je kun dat zelfde aantal er nogmaals los naast maken :Y

tsja vulling, ik ben wel van de cremes enzo, ben ook wel van de patidess smaakjes. Wil je richting de fruitige kant, wat frisser of richting chocolade... fudge is ook lekker en super makkelijk :Y

Tsja decoratie, als je toch de vrije hand heb los van de kleuren, dan zou ik zeggen, maak wat je nog heel graag zou willen maken! Kijk eens rond in de galerij hier of op google of cakecentral :Y
Ik heb hier een hele map op de computer met 'taarten die ik ooit nog eens wil na-maken' :D

groetjes Tirza     

17

ja maar ik ben nog niet zo goed dus wil graag iets doen wat ik al egdaan heb zodat ik zeker weet dat dat goedgaat, en het liefste wil ik zoveel mogelijk maken wat ik vantevoren kan maken. dan weet ik zeker dat dat al goed is.

ik woon in castricum maar heb nog nooit taarten gemaakt van 35 centimeter dus ben bang dat ik dan niet weet hoelang hij dan moet etc. maar wel bedankt voor je aanbod. ik denk dat ik nog een bakpan ga aanschaffen.

ik dacht zelf aan simpel slagroomvulling omdat dat op het laatste het makkelijkst te maken is en bijna iedreeen wel lekker vinfd. en dit samen met mokkacreme en bokkepootjecreme? dan heb je van alle smaken wat!

wat betreft decoratie wil ik wel iets echt bruidstaartachtigs. strikken vind ik altijd erg mooi. en dan misschien wat met bloemen etc erop!

vinden jullie dit wat?

18

ik ben naar bed dus zal morgen pas weer reageren~!

alvast bedankt meiden dit helpyt me echt ontzettend!!!

19 Laatst bewerkt door Zanoni (11-12-2010 08:18)

Ik zou zelf 2 of 3 verschillende smaken doen.

Ik zou sowieso iets met champagne doen. Bijvoorbeeld:
Swiss meringue botercreme met campagnesmaak (makkelijk te maken) http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2511

Ook zou ik iets fris doen. Bijvoorbeeld:
Lemoncurd (potje van Chivers te koop bij de AH)
Swiss meringue botercreme met citroen smaak http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1714

Ook nog iets van chocola. Bijvoorbeeld:
chocomousse of bokkepootjesmousse

zilver kun je doen dmv http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=4425

ik zou de taarten afwerken met een mooi zilveren lint, zilveren roosjes bovenop.
Misschien (de middelste taart op de standaard) bewerken met http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2093 en zilveren pareltjes?

Liefs, Zanoni

20

super dat jullie allemaal meedenken meiden. ik heb er echt wat aan!!!!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

ik ga toch maar voor de witte standaard en daar dan een leuk kleed overheen doen. helemaal leuk!! :Y

dan maak ik dus vijf stuks van 28 centimeter! of misschien dat ik die twee lossen taarten wel hartvorm maak die van de xenos. die zijn ook best groot!!!
:D
dan vul ik ze met :

1-champagnebotercreme  + ......................
2-bokkepootjescreme + jam
3-slagroom + jam
4-slagroom + jam
5-bokkepootjescreme of champagnecreme

decoreren zit ik nu alleen nog mee? wat te doen? vind die cutters wel erg leuk met die opengewerkte bloemen (weet ngo steeds niet hoe ze heten hihih) heb sterretjes met hun namen dus die komen op de bovenste taart. en nu??????????/

21

bedoel je deze?
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=3811

Liefs, Zanoni

22

ikzelf ben niet zo weg van alleen slagroomvulling.
Dan zou ik eerder gaan voor zwitserseroom. Dat is geklopte slagroom samen met banketbakkersroom. (die uit een zakje van Dr. OEtker)  :9 jammie!!!

Liefs, Zanoni

23

ik hou juist niet van zwitsrese room of banketbakkersroom. bah hahahahahahahahahha

ja die is het inderdaad lace flowers dus. die zijnn zo mooooooooooooooooooii. maar hoe ga ik die zilver maken. gewoon van wit fondant maken en dan spuiten als ze uitgehard zijn?

24

ik zou grijs fondant maken. Dan is het makkelijker zilver maken. en inderdaad als ze zijn gedroogd dan bespuiten

Liefs, Zanoni

25

oke!!!!! bedankt hoor.

ik dacth het zo te doen:

1- taart met bloemen
2-taart met bloemen
3-taart met bloemen
4-taart met strik
5 taart met strik

maar vind het zo eentonig en zou zo graag wt verschillende technieken willen gebruiken. iemand tips?