1

Onderwerp: Moet tylose echt zo lang inwerken? IK wil NU al beginnen :(

Ik ben nog niet lang bezig met taarten bakken en versieren en heb dus weeral een paar vraagjes. Na een taart met een puzzelplaatje wil ik er nu eentje met een strik en eentje met boetseersels maken.
Daarvoor had ik tylosepoeder besteld in de webshop. die is vandaag aangekomen dus nu de kindjes in bed zitten wilde ik heel graag aan de slag maar... Nu zie ik dat dat poeder minstens 2u moet inwerken  :( .
Kan het echt niet korter? of gewoon zonder??

Re: Moet tylose echt zo lang inwerken? IK wil NU al beginnen :(

Ligt een beetje aan het fondant dat je gebruikt denk ik.
Het ene hard beter uit dan het andere.
Een strik maak ik ook wel zonder tylose, gebruik bakels veelal.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

3

Als je het een kwartiertje laat inwerken, zou het ook moeten lukken  :thumb:

Groetjes van Natascha!

4

Ik verwerk het altijd meteen. Dat lukt prima. Wel goed door de fondant kneden. Ik gebruik trouwens pettinice van Bakels.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Glamour schreef:

Ik verwerk het altijd meteen. Dat lukt prima. Wel goed door de fondant kneden. Ik gebruik trouwens pettinice van Bakels.

ik ook! gaat tot nu toe goed. (al heb ik nog niet vele gemaakt) ik heb zo al een lussen strik en een rechtop staande strik gemaakt.

6

Thx voor de snelle antwoorden, ik ben al mijn kleuren aan het mengen  ;) !!

7

ik heb mmf en ben het meteen gaan gebruiken...niks inwerken, daar heb ik geen geduld voor :lol:  :lol:

Groetjes Christa!

8

Als je iets wilt maken wat direct goed moet blijven staan zonder inzakken dan moet het eerst inwerken. Als je iets wilt maken wat nog niet direct heel stevig moet zijn, dan kan je het gelijk gebruiken.
Dus als je lussen maakt is de stevigheid pas nodig bij het in elkaar zetten van de strik, dan hoeft het niet in te werken
Ga je een figuur boetseren moet je het wel laten inwerken, anders zakt het figuurtje meteen een paar kilo erbij.
Je voelt wel gelijk dat er tylose doorheen zit, de volledige sterkte heeft het pas na die paar uur.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

Ik ben gisteren eigenlijk meteen aan de strik begonnen en heb ook geboetseerd zonder te laten inwerken. Vandaag staan de figuurtjes nog steeds recht  ;) . Het zijn wel redelijk compacte figuurtjes die ik gemaakt heb, scheelt ook denk ik. en had het met marsefond gemaakt (strik met fondant).
Super hoor, zoveel antwoorden en tips meteen op het forum!!