1

Onderwerp: blijft nogavulling goed voor een paar dagen in de taart?

sorry, wist geen pakkend kort onderwerp :s

ik ga woensdagavond voor het eerst nogavulling maken volgens het recept hier op de site, er staat dat je het een nachtje moet laten rusten en dan opklopt met slagroomversteviger. als ik het dan (donderdagavond) als vulling in de taart verwerk, de taart afsmeer en laat opstijven. dan wil ik vrijdag de taarten (is een stapeltje van 3) bekleden en decoreren en zaterdag wordt de taart aangesneden.

gaat dat lukken met nogavulling? ik ben zo bang dat het met slagroomversteviger de zaterdag niet red??

wie heeft hier ervaring mee?graag tips/reactie gevraagd.

alvast bedankt.

groetjes MArjolein

2

Re: blijft nogavulling goed voor een paar dagen in de taart?

sorry, geen tips, wel nieuwsgierig  :/  ;) .

Waar ga je de noga mee combineren? Of alleen maar nogat als vulling? (ik zit te denken aan combi met dulce de leche :think: )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

ik gok het er dan maar op.....
de nogvulling gaat in een chocoladebiscuit en ws met als tweede laag chocolademousse, of viervruchtenjam ik twijfel nog

gr marjolein

4

even en update;
aangezien ik toch mijn twijfels had bij het (overigens heerlijk) recept noga vulling dat hier bij de recepten staat. heb ik een blaadje gelatine opgelost in een scheutje water en dit bij de noga vulling gedaan, voordat ik dit op ging kloppen met slagroomversteviger.
het resultaat was een heerlijke luchtige mousse/creme die absoluut niet zoet en zwaar smaakte als dat ik dacht, maar juist erg subtiel van smaak was én luchtig. wat voor mij ook belangrijk is; de mousse/creme bleef hetzelfde en zakte niet in en er kwam geen vocht vrij. absoluut een aanrader :Y  het restje smaakte trouwens ook heerlijk als toetje :D  ideetje voor bij het kerstdessert......