1

Onderwerp: zelf marsepein maken voor bekleden

Ik zie van alles staan over marsepein 1:1 of 1:4 enz.
nu is mijn vraag of het recept van de marsepein bij de recepten geschikt is om mee te bekleden of om figuurtjes te maken, want als ik het zo bekijk is het recept dan 1:1.
350 amandelen, 175 poedersuiker en 175 basterdasuiker (2x 175 is ook 350!)

Ik gebruik namelijk rietsuiker en vruchtensuiker ipv gewone suiker. Ik maal de rietsuiker ook helemaal fijn tot het net zo fijn is als poedersuiker. Dit omdat mijn dochter geen "gewone" (geraffineerde) suiker mag ivm met intolerantie hiervoor.

alvast bedankt!

Re: zelf marsepein maken voor bekleden

Hoi,

Ik persoonlijk vind het recept 1:3 marsepein het prettigste werken voor marsepein om te bekleden en om figuurtjes van te maken.
1:1 en 1:2 vind ik te duur en niet prettig werken hiermee.
Maar ja dat is mijn mening. Iemand anders?

3

maar... hoe maak ik dat dan? hoe zijn de verhoudingen als ik naar het recept kijk?

4 Laatst bewerkt door saskiahuisman (10-12-2010 17:47)

minemike schreef:

maar... hoe maak ik dat dan? hoe zijn de verhoudingen als ik naar het recept kijk?

Hoi,
Ik zou even googelen op internet, want ik mag vast niet een site gaan vermelden waar dit op staat.

5 Laatst bewerkt door minemike (10-12-2010 18:11)

nu gevonden in een eerdere forum (uit 2009!) hier op deze site!

Marsepein verhouding overzicht;
    - 50% suiker - 50% amandelen = verhouding 1:1
    - 67% suiker - 33% amandelen = verhouding 1:2
    - 75% suiker - 25% amandelen = verhouding 1:3
    - 80% suiker - 20% amandelen = verhouding 1:4

ga dus maar eens flink aan de slag om te kijken of het me lukt het zelf te maken!

6

saskiahuisman schreef:

Ik zou even googelen op internet, want ik mag vast niet een site gaan vermelden waar dit op staat.

Da's gek, voor zover ik weet zijn de regels niet veranderd?

# In een lopend topic een andere (web)winkel noemen kan, zolang dit binnen de context van het topic valt. Vermijd dan wel het gebruik van linkjes; als je geen www voor het adres zet, wordt er niet automatisch een hyperlink van gemaakt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag