1

Onderwerp: spoed: barbie cake zonder mold

hi

hier een spoedvraagje, heb een order gekregen voor een barbie taart op het laatste moment  :rolleyes:  maar heb op het moment geen enkel bolvorm die ik kan gebruiken voor de barbie dress om de cake te bakken, dus welke maten raden jullie aan om te bakken, die ik dan zelf kan vormen, ik heb 6" 8" en 10".

ook nog een vraagje, als ik wat stukjes cake bij elkaar moet plakken voor de juiste vorm, met wat kan ik dat het beste doen zonder botercreme, want die wil ik niet gebruiken, veeeeels te zoet.

thanks dames

Re: spoed: barbie cake zonder mold

Ik zou een zes en 8 inch op elkaar zetten en daar dan de jurk uit snijden, dan hoef je het minste weg te gooien.
Stukjes cake terugplakken kun je eventueel met jam of chocopasta doen, maar ik denk dat het mooier is om de vorm in één goed te snijden.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Ik heb er nooit eentje gebakken, maar kan je in nood geen grote tulbandvorm gebruiken??

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

4

grote tulband heb ik ook gebruikt en werkte prima, heb je ook een gat om de pop in te zetten (ik moest er wel 2 bakken, want gebruikte een hele barbiepop en de benen waren veel te lang)

Je kan de jurk laten plooien, dan zie je er niks van

Succes ermee!

5

Sorry,

Maar als je iets aanneemt, dan ga je er toch vanuit dat je de bakvorm in huis heb of zie ik dat nu zo verkeerd.
Als mij gevraagd wordt om een barbie taart en ik heb geen barbie bakblik kan ik ook geen barbie taart leveren. Mits ik hem koop of leen.

Succes bij het maken

Groetjes Yvonne

6

Ik heb hem gebakken in mijn Kennie beslagkomm. N.a.v een tip hier op het forum en het gaat prima.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ik heb het zelf ook gedaan met twee taarten. Ik zou ook kiezen voor de 6 en 8.
De wondermold is tenslotte ook 20 cm onderaan.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

dudoky schreef:

Sorry,

Maar als je iets aanneemt, dan ga je er toch vanuit dat je de bakvorm in huis heb of zie ik dat nu zo verkeerd.
Als mij gevraagd wordt om een barbie taart en ik heb geen barbie bakblik kan ik ook geen barbie taart leveren. Mits ik hem koop of leen.

Succes bij het maken

Groetjes Yvonne

Ik snap je reactie erg goed, maar er staat nergens dat ze de aanvraag ook heeft aangenomen. Misschien vraagt ze hier wel eerst om tips voor ze definiteif ja zegt. Je weet maar nooit :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Suikertaartjes-Suuz schreef:
dudoky schreef:

Sorry,

Succes bij het maken

Groetjes Yvonne

Ik snap je reactie erg goed, maar er staat nergens dat ze de aanvraag ook heeft aangenomen. Misschien vraagt ze hier wel eerst om tips voor ze definiteif ja zegt. Je weet maar nooit :)

Je hebt gelijk :o

10

Suikertaartjes-Suuz schreef:
dudoky schreef:

Sorry,

Succes bij het maken

Groetjes Yvonne

Je hebt gelijk :o

11

hi

bedankt suikertaartjes, inderdaad, daarom had ik ook spoed erbij gezet omdat ik de klant terug moest antwoorden of ik het wel kon doen of niet.

Maar thanks aan alle dames die mij hier snel hebben uitgeholpen.

Daarom kom ik ook altijd als eerste op deze forum :)

Hier in de uk heb ik niet veel forums kunnen vinden over taartdecoratie.

Dudoky, ik begrijp je reactie ook wel hoor, maar ik vind dat als  een klant bij jouw aanklopt voor een last minute taartje, je alles moet proberen om die persoon te kunnen helpen, dus zonder echt mijn uiterste best te doen zeg ik niet ineens nee tegen mijn klant.