Onderwerp: Help, Royal Icing smelt op stukken!!!
Hoi,
Ik moet een taart maken voor een 7jarig meisje en zij lust geen marsepein of fondant! Deze moet in RI
De taart is in hart vorm dmv 1 ronde doormidden gesneden en 1 vierkante als diamant (snap ie?)
Bij het "plakken" van de delen aan elkaar met botercreme gaat het nog goed, ik heb alleen het punt gedeelte moeten afsmeren met een beetje bc omdat deze in vorm gesneden is en ik moest de kruimel gedeelte bedekken.
De ronding van de taart + de bovenkant heb ik met afdekgelei kunnen doen.
Nou, je raadt het al, de rondingen en bovenkant gaan goed maar de "punt" ging smelten na het aanbrengen van de RI.(ja, ik weet dat de vet in boter de RI smelt, maar dacht dat het zo'n klein beetje was dat het niet zou geven)
Ik heb de boel nog redelijk kunnen redden, het staat de hele nacht al in de koeling en de zijkanten zakken niet verder en ik heb het tijdens het drogen kunnen "vormen/strakmaken" maar mooi is anders.
Wat zouden jullie doen? De zijkanten afhalen en toch met marsepein of fondant bedekken en opnieuw RI of proberen er nog iets van te maken bv basketweave of zo.
Taart moet morgen ochtend afgeleverd worden en ik heb alleen vanavond nog!. HELP!